اقتصادی

ریزش ۱۸۲۱۶ واحدی شاخص کل بورس/ ارزش معاملات خرد بورس حداقلی شد

ریزش ۱۸۲۱۶ واحدی شاخص کل بورس/ ارزش معاملات خرد بورس حداقلی شد



به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس با سقوط بیش از ۱۸ هزار واحدی مواجه شده است، اکنون شاخص به محدوده یک میلیون و ۹۳۸ هزار واحد رسیده است. ارزش معاملات خرد عدد ۳,۴۷۳ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۵ درصد و نسبت به میانگین ماهانه ۲۴ درصد کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۲,۱۲۰ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای سیزدهمین روز متوالی با ثبت رقم ۷۴۳ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۶۷۸ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۱۰۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای سومین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد.

ارزش صف‌های خرید ۸۱ میلیارد تومان است که کاهش ۱۰ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد.
این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش ۸۲ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۵۹۷ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۴۸۷ میلیارد تومان (۱ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های بانکی با ارزش معاملات ۲۸۶ میلیارد تومان (۱.۱ برابر میانگین هفتگی) و فلزات اساسی با ارزش معاملات ۲۴۱ میلیارد تومان (۰.۹ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه عرضه برق و گاز با ارزش معاملات ۱۰۹ میلیارد تومان (۳ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه زغال سنگ با ارزش معاملات ۷ میلیارد تومان (۱.۶ برابر میانگین هفتگی) و گروه چندرشته‌ای با ارزش معاملات ۷۵ میلیارد تومان (۱.۵ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا