اقتصادی

رینگ آب‌رسانی تهران کمبود آب سامانه‌های شرقی را جبران می‌کند

رینگ آب‌رسانی تهران کمبود آب سامانه‌های شرقی را جبران می‌کند



به گزارش خبرگزاری مهر، محسن اردکانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در بیست و سومین نشست قرارگاه آب استان تهران با اشاره به کمبود ۵۰ میلیون مترمکعبی آب در سامانه‌های شرقی گفت: برای جبران این کمبود، سناریوی افزایش تولید آب در سامانه‌های غربی و انتقال آن به سامانه‌های شرقی از طریق رینگ حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) را در برنامه داریم.

وی افزود: به همین منظور و برای افزایش تاب‌آوری آب تهران، ایستگاه پمپاژ مخزن ۳۱ با توان و تخصص مهندسان شرکت برای انتقال بخشی از آب مازاد سد ماملو و تصفیه‌خانه ششم آب تهران به شمال و شمال‌شرق تهران طراحی و اجرا شده تا آب شرب را به بیش از ۴۰۰ متر در بالا دست پمپاژ کند و هم‌اکنون این پروژه حساس آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

اردکانی‬ با بیان این‌که این ایستگاه پمپاژ حداکثر ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه توان پمپاژ دارد، خاطرنشان ساخت: در نخستین سناریو تعریف شده، حدود ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب از مخزن ۳۱ به بالادست منتقل می‌کنیم تا در صورت کاهش ورودی آب از سد لتیان و لار به تصفیه‌خانه‌های تهرانپارس و سوهانک بخشی از نیاز آبی شمال و شمال شرق تهران را تأمین کند.

مدیرعامل آبفای استان تهران در ادامه با بیان اهمیت قطع انشعاب‌های غیرمجاز به‌منظور حفظ سلامت و کیفیت آب شرب بهداشتی، بر ضرورت پیمایش بوستان‌ها، فضاهای سبز شهری و مراکز حساس مانند بیمارستان‌ها، مدارس و … تاکید کرد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا