سیاسی

زبان گویای مردم ایران برای بیان حقایق به ملت‌ها خواهم بود

زبان گویای مردم ایران برای بیان حقایق به ملت‌ها خواهم بود



به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهور پیش از عزیمت به نیویورک برای شرکت در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: یکی از ارکان سیاست جمهوری اسلامی تعامل با کشورهای جهان و سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه ای و بین المللی است.

رئیس‌جمهور افزود: ایران عضو سازمان ملل است و انتظار دارد که این سازمان نقش تعیین کننده در توسعه و امنیت و صلح و عدالت جهانی ایفا کند. تصمیمات سازمان ملل به دور از هرگونه تبعیض و بی عدالتی و بدون تأثیر پذیری از قدرت‌های بزرگ باشد.

آیت الله رئیسی گفت: مقابله با امپراتوری رسانه‌ای دشمن در دستورکار است و در این سفر زبان گویای مردم ایران برای بیان حقایق به دولت‌ها و ملت‌ها خواهم بود.

وی یادآور شد: روابط دوجانبه در این سفر تقویت خواهد شد و با رؤسای کشورهایی که برای حضور در مجمع عمومی شرکت کرده‌اند دیدار و نشست‌های دو جانبه خواهیم داشت.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در این سفر نشستی با اصحاب رسانه برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی خواهیم داشت تا پاسخگوی سوالات احتمالی خبرنگاران باشیم و نشستی هم با سیاستمداران برگزار خواهیم کرد.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: امیدوارم این سفر در جهت انجام مأموریتی که مردم به عهده دولت گذاشته اثر بخش باشد و دیدگاه‌ها و منویات رهبرمعطم انقلاب را جامه عمل بپوشانیم و نظرات جمهوری اسلامی ایران را تبیین کنیم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی به منظور حضور در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل بامداد دوشنبه ۲۷ شهریور با بدرقه حجت الاسلام قمی نماینده مقام معظم رهبری، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و جمعی از وزرا و اعضای هیأت دولت در صدر هیأت سیاسی عازم نیویورک شد

سخنرانی در مجمع عمومی، دیدار با سران کشورها و سخنرانی در جمع ایرانیان مقیم، از جمله برنامه‌های آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این سفر خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین در نشست‌هایی با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا به تشریح مواضع کشورمان و نیز پاسخ به سوالات آنان خواهد پرداخت.

نشست‌های سالانه مجمع عمومی به‌عنوان مهم‌ترین رویداد بین‌المللی، فرصت مناسبی برای رایزنی‌های سیاسی بین‌المللی است که به دلیل حضور اکثر مقامات بلندپایه کشورهای جهان گفت‌وگوهای دوجانبه را نیز فراهم می‌کند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا