اخبار سربازی و نظام وظیفه

سامانه «سرباز ماهر» رونمایی شد

به گزارش همسو نیوز سردار مهدی فرحی، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح صبح دوشنبه در نشست خبری رونمایی از سامانه «سرباز ماهر» با تبریک ایام اعیاد ماه ربیع الاول اظهار کرد: امروزه بحث سرباز ویژگی های خاصی دارد و دارای شایستگی شده که می‌توان توجه ویژه‌ای به آن داشت.

وی ادامه داد: کمیت و کیفیت سرباز و پیوستگی و گستره سرباز آنچنان گسترده شده است که سرباز یک ثروت عمومی و سرمایه ملی است و سالیانه ۴۰۰ هزار سرباز داریم که ۴۹ درصد آن‌ها داری مدارک عملی و تحصیلات بالا هستند.

وی با بیان اینکه جذابیت ورود به دوران سربازی باید پررنگ و اشتیاق خوبی ایجاد شود، گفت: گستردگی دوران سربازی در تمام کشور بسیار اهمیت دارد و این حجم سالیانه که پیوستگی وجود دارد سبب می‌شود که تصمیمات راهبردی اتخاذ شود.

سردار فرحی با تاکید بر اینکه سه رکن جذابیت، نشاط و مهارت‌افزایی در دوران سربازی اهمیت زیادی دارد، افزود: گستردگی دوره مهارت آموزی به گونه‌ای است که تنها نیروهای مسلح توان برگزاری صرف این آموزش را ندارد و باید تمام دستگاه‌های اجرایی در این امر همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه غربالگری و ارزیابی دوران قبل از سربازی بسیار اهمیت دارد، اضافه کرد: سامانه با همکاری سازمان وظیفه عمومی به‌اسم “سرباز ماهر” در حال تدوین است که تخصص و مهارت‌های سرباز و نیروهای مسلح مشخص می‌شود و بر این اساس دوره‌های مهارت برگزار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه این سامانه سبب جذابیت بیشتری برای کارکنان وظیفه نیروهای مسلح می‌شود، عنوان کرد: سه سرفصل عمومی، تخصصی و اجتماعی در این دوره در حال تدوین است که در نهایت برای ورود به سربازی فرد آمادگی بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه سامانه غربالگری سبب چینش و توزیع بهتر پایوران می‌شود، افزود: نتیجه این امر این است که با پیش سربازی میزان بهره‌وری دوره سربازی را افزایش داده و در حین خدمت مطابق ساختار سازمانی، تخصصی و عمومی توزیع می‌شوند و بر اساس مدرک تحصیلی از سربازان استفاده خواهد شد.

سردار فرحی با بیان اینکه بعد از اتمام سربازی نیز برنامه‌ای در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: تسهیلاتی برای سربازان در بعد از دوران سربازی در نظر می‌گیریم و آن‌ها به مراکز صنعتی و تولیدی برای انجام کار معرفی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
پایان/ همسونیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا