استان ها

سامانه مونسون همچنان در هرمزگان فعال است/افزایش ۴درجه ای دما

سامانه مونسون همچنان در هرمزگان فعال است/افزایش ۴درجه ای دما



به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی حمزه نژاد ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت سامانه مونسون بیان داشت: با فعالیت سامانه فصلی مونسون طی شبانه روز گذشته مردم برخی از مناطق شهرستان حاجی آباد در شمال هرمزگان شاهد بارش شدید باران بودند.

وی با بیان اینکه در روستای گیشاب بخش احمدی ۱۷ میلی متر و در شهر فارغان نیز ۱۳.۸ میلی متر باران بارید، تصریح کرد: در ایستگاه باران سنجی کرمستان شهرستان بشاگرد در شرق هرمزگان هم ۲ میلی متر باران ثبت شد.

حمزه نژاد اضافه کرد: سامانه مونسون همچنان در استان هرمزگان فعال است و از امروز تا سه‌شنبه هفته جاری طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات و برخی نقاط ساحلی و دریایی رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار باران و رعدوبرق، تندباد لحظه‌ای و گردوغبار پیش‌بینی می‌شود و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وی اظهار کرد: در ساعات صبح در نواحی شمالی تنگه هرمز و برخی نقاط ساحلی و مرکزی استان، ابرناکی با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق و در طول روز غبارمحلی پیش‌بینی می‌شود.

حمزه نژاد بیان کرد: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب نیز در ارتفاعات استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار باران و رعد و برق و تندباد لحظه ای پیش بینی می‌شود و سبب سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توصیه می شود در ساعات بعدازظهر و شب از تردد در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود، عنوان کرد: این شرایط جوی به تناوب تا سه شنبه هفته جاری تداوم خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان با بیان اینکه دریای عمان و تنگه هرمز تحت تاثیر بادهای جنوب شرقی تا ظهر فردا یکشنبه هشت مرداد، نسبتاً مواج خواهد بود، اضافه کرد: بیشینه سرعت باد در این مناطق بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، بیش از ۱.۵ متر پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از نظر دمایی طی این هفته، افزایش نسبی دم ا( ۲ تا ۴ درجه سلسیوس) در غالب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا