اخبار سربازی و نظام وظیفه

سربازی مقطعی برای کمال است/ حول محور قانون حرکت کنیم

به گزارش همسو نیوز محمد علی جلوه گر صبح یکشنبه در جشنواره روز سرباز با اشاره به اهمیت سرباز  در ایران نسبت به سایر کشورها بیان کرد: سربازی در لغت به معنای سرباختن و در مفهوم به معنای خدمت دائم یا موقت در نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه اولین قانون سربازی مربوط به سال  ۱۷۹۸ در فرانسه است، اظهار کرد: در ایران، ۷۱۰ سال قبل از میلاد، نخستین پادشاه مادها برای حفاظت از قوم ماد، سرباز در نظر گرفته بود.

جلوه گر بابیان اینکه اولین قانون نظام وظیفه عمومی در سال ۱۳۰۰ توسط رضا شاه صادر شد، گفت: به موجب این قانون استقلال، حفظ تمامیت  ارضی و نظام بر عهده نیروهای مسلح و وظیفه هر فرد ایرانی شد.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه سربازی از دیدگاه مرجعیت بیان کرد: بنا به روایتی از معمار کبیر انقلاب، خدمت سربازی از عبادات است.

دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی سربازان را زینت کشور و شکوه دین و انقلاب دانست و ادامه داد: اگر نیروهای مسلح به اندازه دو ساعت نباشند، فرش زیر پای ما را می برند.

وی با اشاره به موقعیت و دیدگاه سربازی بیان کرد: از نظر روان شناسی و علم فیزیکی بدن، در ۱۸ سالگی سن رشد تمام می شود و طبق قانون، ورود به سن ۱۹ اول سربازی است.

جلوه گر با بیان اینکه سربازی مقطعی برای کمال است، گفت: سربازی فرصتی مغتنم بوده که باید مورد توجه سربازان قرار گیرد.

وی دوران سربازی را فرصتی برای کسب تجربه، بهره برداری برای آینده و جمع آوری اطلاعات است، افزود: چیزی که امروزه از آن رنج می بریم غرور کاذبی که است که انسان را به جرم سوق می دهد.

دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی اظهار کرد: ۹۰ درصد جرائمی که جوانان در سربازخانه ها مرتکب می شوند، به دلیل ضعف آگاهی است.

وی خواستار مطالعه و کسب آگاهی در باب وظیفه از سوی سربازان شد و گفت: فراگیری آیین نامه انضباطی وظیفه و تکلیفی بر سربازان است.

دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی بیان کرد: جرائم دوران سربازی در آینده جوانان بسیار تاثیر گذار است، چراکه هرچند کوچک اما در پرونده فرد ثبت می شود.

جلوه گر خطاب سربازان حاضر در جلسه بیان کرد: پشت سر قانون حرکت کنید چراکه اگر از قانون فراتر رفتید تخریب و آسیب به دنبال داشته و نظم را بر هم می زند.

وی با بیان اینکه تمام اختلاف جرم ها از غرور است، اظهار کرد: همچنین تمام ایراد ضرب ها از خشم  است.

منبع: خبرگزاری مهر
پایان/ همسونیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا