اخبار سربازی و نظام وظیفه

«سرباز» از مهارت آموزی قبل و حین خدمت سربازی می‌گوید

سردار سید مهدی فرحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از اهداف قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح بحث ترویج فرهنگ مهارت آموزی است که خانواده‌ها و خود جوانان با این مهارت‌ها آشنا شوند.

وی افزود: سعی داریم تا بگوییم که جوانان در حین سربازی علاوه بر کارهای نظامی و انتظامی و نگهبانی و مسائل این چنینی می‌توانند مهارت بیاموزند که این مهارت در نهایت منجر به اشتغال این افراد می‌شود.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه عمومی نیروهای مسلح تصریح کرد: لذا در این راستا تصمیم گرفته شد که تعدادی فیلم و سریال و کلیپ و مستند ساخته شود که یکی از این پروژه‌ها سریال سرباز است که محصول مشترک قرارگاه مرکزی مهارت آموزی و صداوسیما است.

به گفته فرحی موضوع این سریال بحث سربازی به صورت عام و مهارت آموزی به صورت خاص است و علاوه بر این مسائل زندگی اجتماعی خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های سربازان در این سریال دیده شده است.

وی ادامه داد: این سریال بنا بود حدود ۴۵ قسمت باشد که بعداً به ۵۰ قسمت افزایش پیدا کرد و در شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما بعد از اذان مغرب و عشا پخش می‌شود و بعد از ماه مبارک هم در شب‌های خاصی که بعداً اطلاع رسانی می‌شود پخش خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه عمومی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: قرارگاه مهارت آموزی از این دست فیلم و سریال و کلیپ و مستند در برنامه خود دارد که ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و وزارت دفاع تعهد دارند در این راستا فیلم‌هایی را بسازند.

سردار فرحی بیان کرد: در این فیلم و فیلم‌های مشابه این پیام وجود دارد که جوانان چه قبل از اعزام به سربازی می‌توانند مهارت‌هایی را بیاموزند و چه در حین سربازی می‌توانند به یادگیری مهارت‌هایی که اکثراً هم در زندگی فردی و اجتماعی کارآیی دارند بپردازند که در نهایت این مهارت‌ها یک کمکی برای اشتغال آنها است.

منبع:مهر

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا