استان ها

سعادت مسلمانان در گرو اطاعت و پیروی از قرآن و اهل بیت (ع) است

سعادت مسلمانان در گرو اطاعت و پیروی از قرآن و اهل بیت (ع) است



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی پنج شنبه شب در مراسم سوگواری دهه آخر ماه صفر در مسجد شهید حر خسروی گناوه با تسلیت ایام شهادت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: یکی از آخرین وصایای پیامبر گرامی اسلام (ص) که در منابع مختلف روایی شیعه و اهل سنت وارد شده حدیث ثقلین بوده که پیامبر (ص) در این حدیث آخرین توصیه و سفارش خود را پیرامون قرآن و اهل بیت بیان فرموده است.

امام جمعه گناوه افزود: به تعبیر فرمایش نبی گرامی اسلام (ص) در حدیث شریف ثقلین، قرآن و اهل بیت جدایی ناپذیر هستند و هیچ گاه از هم جدا نمی‌شوند و هدایت و سعادت مسلمانان در گرو اطاعت و پیروی از هم قرآن و هم اهل بیت (ع) است.

وی گفت: مردم بعد از رحلت پیامبر (ص) از اهل بیت (ع) جدا شده و از آنها فاصله گرفتند به گونه‌ای که در تشییع پیکر مطهر کریم اهل بیت (ع)، تابوت یادگار پیامبر (ص) را در مدینه جدش تیرباران کردند و باید دید که چه می‌شود و جامعه به کجا رسید که تمام سفارشات و توصیه‌های پیامبر (ص) را زیر پا می‌گذارند و نمی‌گذارند امام معصوم (ع) که همه معتقدند سید جوانان اهل بهشت است در کنار قبر پیامبر دفن شود.

امام جمعه گناوه با طرح این پرسش که چطور می‌شود که یک امام، رهبر و معصوم مورد آماج جنگ روایت‌های دشمن قرار می‌گیرد؟ بیان کرد: در جنگ روایت گری و روایت‌ها کسی پیروز است که بتواند موضوع خاص مورد نظر خود را به جامعه تحمیل کند و افکار عمومی را تابع روایت خود کرده و با خود همراه کند.

وی گفت: کسی که با اسلحه پیروز می‌شود، پیروز واقعی نیست همانگونه که در حادثه کربلا اگر امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) روایتگری نکرده و افکار و ذهنیت مردم را شستشو و روشن نمی‌کردند قطعاً یزید پیروز می‌شد.

حجت الاسلام رکنی حسینی اضافه کرد: در طول عمر کوتاه امام حسن مجتبی (ع)، آن حضرت مورد آماج جنگ روایتی دشمن قرار گرفت و دشمنان با تبلیغات سو علیه آن امام معصوم، ایشان را که خداوند مقام عصمت و امامت به وی عنایت فرموده به عنوان فردی که به دنبال خواهش‌ها و هوای نفسانی است در جامعه معرفی می‌کنند.

وی گفت: با ورق زدن تاریخ می‌توان دید که دشمن در جامعه آن روز به خوبی از جنگ روایت‌ها بر علیه امام معصوم بهره برده و توانسته افکار جامعه را با خود همراه کند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: دشمن توانست با جنگ روایت خود را پیروز میدان مبارزه آن روز کند و امام معصوم را به گونه‌ای که خواست خودشان بود به جامعه معرفی کردند و این یکی از اهداف جنگ روایت دشمن بود.

وی ادامه داد: این جنگ روایت‌ها بود که دشمن توانست به واسطه آن قداست، عظمت و وجهه اهل بیت (ع) را در جامعه کمرنگ کند و در چنین شرایطی وجود مبارک امام حسن (ع) درمحلی که محل تولد حضرت، مرکز حکومت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است با این وضع تشییع شد.

وی با بیان اینکه چرا جامعه باید به این انحطاط فکری و عمومی برسد که دست به این جنایت بزند؟ یادآور شد: دشمن با جنگ روایت‌ها و تأثیر بر افکار عمومی توانست اهل بیت (ع) را در جامعه منزوی کند و این جنگ روایت‌ها را نه تنها درباره امام حسن (ع) بلکه بر علیه سایر امامان از جمله امام علی (ع) و امام حسین (ع) نیز به راه انداختند.

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: اما امروز به برکت روایتگری که اسرای آل الله بعد از نهضت عاشورا انجام دادند نام پیامبر (ص)، امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) و اربعین حسینی بر تارک تاریخ می‌درخشد.

وی گفت: آخرین حربه معاویه برای مبارزه با امام حسن مجتبی (ع) حذف فیزیکی آن حضرت از طریق نفوذ در خانواده بود که همسر حضرت را با وعده‌های فریبنده ترغیب کرد و سرانجام امام (ع) هم ترور شخصیتی و هم ترور شخص و حذف فیزیکی کردند.

وی بیان کرد: نباید اینگونه باشد که تنها روزی را به عنوان سالروز شهادت آن حضرت برگزار کنیم و درسی از زندگی آن حضرت نگیریم بلکه امروز زندگی و سیره و روش امام حسن (ع) و اهل بیت (ع) باید برای زندگی فردی و اجتماعی همه ما الگو و اسوه باشد و از صبر، بزرگواری و اخلاق اهل بیت (ع) باید در زندگی خود درس بگیریم.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا