اجتماعی

سیاسیون صمیمیت را در انتخابات دانش آموزی ببینند

سیاسیون صمیمیت را در انتخابات دانش آموزی ببینند



به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز شوراهای دانش آموزی در مدارس سراسر کشور ۷۷۷ هزار دانش آموز را انتخاب کردند.

رضامراد صحرایی در آئین انتخابات شورای دانش آموزی که در مدرسه شهید کدخدایی شهر تهران برگزار شده بود؛ گفت: یکی از برکات خون شهدای دانش‌آموز و معلم، شکل گرفتن چنین حرکت‌هایی است که زمینه ساز ساختن ایران آباد است.

وی با تاکید بر اینکه ایران در مدرسه‌ها ساخته می‌شود و هر مدرسه یک ایران کوچک است، از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان سندی برای شکوفا شدن استعدادهای دانش آموزان یاد کرد و گفت: در این سند یک ساحت مهم تربیتی به نام ساحت سیاسی و اجتماعی مشخص شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در بسیاری از کشورها حاکمان دوست ندارند فرزندان به سیاست فکر کنند. چرا که اگر فکر کنند، فریب بازی دیگران را نمی‌خورند اما از افتخارات ما این است که کودکان از دوران دانش آموزی ساختن کشور خود را یاد می‌گیرند.

صحرایی با استقبال از وجود تفکر نقادانه در بین دانش آموزان اظهار داشت: دموکراسی در غرب ضایع شده و یک دروغ بزرگ است؛ به نام دموکراسی مردم را می‌کُشند اما مردم سالاری مبتنی بر دین یعنی مردم آزادند چرا که خدا انسان‌ها را آزاد آفریده و سعادت افراد مورد اهتمام است.

وی خطاب به دانش‌آموزان ادامه داد: اینکه مراسم امروز شما به حوادث غزه گره خورده است، یک پیام برای مردم مظلوم غزه دارد که شما بخاطر حفظ استقلال و آزادی از دنیا رفته‌اید و جان را از شما گرفته‌اند اما ما نمی‌گذاریم شیطان و یاران او یعنی آمریکا و اسرائیل خون شما را ضایع کنند.

وی عنوان کرد: اگر امروز در فلسطین گروهی با دست خالی مقابل یک گرگ درنده مبارزه می‌کنند، دلیلش آن است که نظام استکباری می‌خواه آزادی آنها را بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز انتخاب ۷۷۷ هزار دانش آموز به عنوان نماینده شوراها این پیام را منتقل می‌کند که می‌خواهیم دانش‌آموزان در ساختن آینده خود مشارکت کنند.

صحرایی افزود: مراسم امروز را به یاد کودکان فلسطینی برگزار می‌کنیم که نه کلاس و مدرسه‌ای و نه معلمی و نه دانش‌آموزی دارند. ما ملت ایران یاد گرفته‌ایم که نه ظالم و نه مظلوم باشیم بلکه می‌خواهیم آزاد و آزاده زندگی کنیم و هرکسی بخواهد به آزادگی ما تعرض کند حتماً دستش را کوتاه می‌کنیم و مادام که کسی چنین کاری نکند، ما نیز کاری به بقیه نداریم.

وی یادآور شد: همه را به مشاهده نسخه نوین از مشارکت و مسئولیت پذیری در مدارس ایران دعوت می‌کنم و بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه در چنین روزی مسئولیت پذیری و مردم سالاری دینی را نشان می‌دهند.

عضو کابینه دولت سیزدهم از همه سیاسیون خواست صفا و صمیمیت در رقابت انتخاباتی را در دانش‌آموزان ببینند.

صحرایی با بیان اینکه این انتخابات متمایز از سال‌های گذشته است، افزود: انتخابات شورای دانش آموزی چند ماهی قبل از انتخابات مجلس انجام می‌شود و امیدواریم دانش آموزان مقدمه یک انتخابات باشکوه را رقم بزنند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا