ورزشی

شاگردان عطایی در اندیشه انتقام‌جویی از چک/دومین برد رقم می‎‌خورد؟

شاگردان عطایی در اندیشه انتقام‌جویی از چک/دومین برد رقم می‎‌خورد؟


به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک در گروه مردان از ۸ تا ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی سه کشور برزیل، چین و ژاپن پیگیری می‌شود. تیم ملی والیبال ایران که در گروه اول این مسابقات با تیم‌های برزیل (میزبان)، ایتالیا، کوبا، اوکراین، جمهوری چک، آلمان و قطر همگروه است، از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز چهارشنبه دوازدهم مهر در چهارمین دیدار خود در این رقابت‌ها به مصاف جمهوری چک می‌رود.

مردان والیبال ایران تنها یک بار پیش از این با جمهوری چک بازی داشتند که در چارچوب مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی مردان جهان سال ۲۰۰۶ بود و تیم ایران با هدایت میلوراد کیجاچ سه بر صفر مغلوب این تیم شد.

شاگردان بهروز عطایی با دو هدف به مصاف جمهوری چک می‌روند که نخستین هدف انتقام شکست سال ۲۰۰۶ برابر این تیم است. دومین هدف کسب دومین پیروزی در مسابقات انتخابی و افزایش انگیزه بازیکنان برای ادامه رقابت‌ها است.

شاگردان عطایی در اندیشه انتقام‌جویی از چک/دومین برد رقم می‎‌خورد؟

تیم ملی والیبال جمهوری چک در سه بازی گذشته خود تنها یک امتیاز به دست آورده است، اما عملکرد این تیم برابر برزیل و ایتالیا حکایت از ظهور پدیده‌ای جدید در والیبال اروپا دارد. از سوی دیگر مردان والیبال ایران با شکست این تیم می‌توانند انگیزه بسیار خوبی برای ادامه مسابقات و جدال با دو تیم مدعی برزیل و ایتالیا داشته باشند.

تیم ملی والیبال چک در حال حاضر با ۱۶۰ امتیاز در جایگاه ۲۱ جهان قرار دارد و تیم ملی والیبال ایران با ۲۲۷.۷۰ امتیاز در رتبه دهم است.

کشور جمهوری چک در اول ژانویه سال ۱۹۹۳ و به دنبال تقسیم کشور چکسواکی پدید آمد، اما والیبال ایران کشور در دوران گذشته (چکسواکی) سابقه درخشانی در جهان داشت از جمله پنج دوره حضور در بازی‌های المپیک و کسب مقام نایب قهرمانی در بازی‌های المپیک ۱۹۶۴ توکیو و مدال برنز و مقام سومی در المپیک ۱۹۶۸ مکزیک است.

۱۶ دوره حضور در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان و قهرمانی در دو دوره این مسابقات در سال‌های ۱۹۵۶ و ۱۹۶۶ و نایب قهرمانی در چهار دوره از رقابت‌های قهرمانی مردان جهان از دیگر افتخارات والیبال چک‌اسلواکی است.

نوواک جیری هدایت تیم ملی والیبال جمهوری چک را برعهده دارد و یاکوب یانوچ، جیری سربین، جوزف پولاک، پتر اشپولاک، لوکاش تروجانویچ، آدام زاجیچک، یان هادراوا، مارک سوتولا، یان گالابوف، مارتین لیچک، یان سووبودا، لوکاش واسینا، میلان مونیک و دنیل پففر ۱۴ بازیکن این تیم در رقابت‌های انتخابی المپیک هستند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا