استان ها

شرایط صادرات فرآورده‌های لبنی خراسان جنوبی به خارج کشور فراهم شود

شرایط صادرات فرآورده‌های لبنی خراسان جنوبی به خارج کشور فراهم شود



به گزارش خبرنگار مهر، جواد اشرفی بعد از ظهر یکشنبه در همایش روز ملی دامپزشکی بیان کرد: یکی از شاخصه‌های اصلی برای زندگی و بقای بشر تأمین سلامت و امنیت غذایی در سطح جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه باید در زمینه فرآوری مشتقات فرآورده‌های دامی بیش از گذشته کار شود، گفت: همچنین باید امکان صادرات فرآورده‌های دامی و لبنی تولید شده در استان به خارج کشور فراهم شود چرا که در زمینه برخی محصولات دامی از جمله مرغ در استان مازاد تولید داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین زنجیره ارزش تولید محصولات دامی و لبنی در خراسان جنوبی تکمیل شود چرا که در این زمینه عقب ماندگی داریم.

اشرفی با بیان اینکه علم دامپزشکی زیربنای اقتصاد و معیشت جامعه بوده و نگاه منظم به حوزه دامپزشکی باعث حفظ سلامت در جامعه می‌شود، افزود: رکن اول دامپزشکی ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه و رکن دوم کنترل و پیشگیری در مبارزه با بیماری‌ها است.

وی با اشاره به وجود بالغ بر هزار و ۷۰۰ بیماری شناخته شده بین دام و طیور در دنیا، اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد این بیماری‌ها بین انسان و حیوان مشترک بوده بنابراین علم دامپزشکی ریشه در زیربنای سلامت جامعه دارد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا