اجتماعی

شناسایی ۳ باند تکدی‌گری در شهر اصفهان/ ۵۵۰ متکدی ساماندهی شدند



روح الله ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پس از اجرای عملیات رصد و شناسایی متکدیان طی یک‌سال گذشته سه باند تکدی‌گری در سه نوبت شناسایی شدند، به نحوی که تنها در یکی از این مخفیگاه‌ها در شرق اصفهان حدود ۱۰۰ نفر شامل مرد، زن و کودک حضور داشتند که با هماهنگی‌های صورت گرفته و دستورات قضائی از طریق اداره کل اتباع، از مرز ایران خارج شدند.

ساماندهی ۵۵۰ نفر متکدی از ابتدای سال جاری

وی هدایت، غربالگری و ساماندهی ۵۵۰ نفر متکدی از ابتدای سال تاکنون را از دیگر اقدامات مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان دانست و افزود: ۱۵۰ نفر از این متکدیان کودک بودند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه کودکان متکدی اغلب توسط سرشبکه‌ها به کار گرفته می‌شوند، خاطرنشان کرد: این کودکان با فشار خانواده‌های خود در اختیار سردسته این گروه‌ها قرار گرفته و به تکدی گری گماشته می‌شوند تا از این طریق با سوءاستفاده از احساسات و عواطف مردم طی چند ساعت درآمدهای میلیونی کسب کنند.

ابوطالبی با اظهار تأسف از اینکه حضور اتباع کشورهای همسایه در میان متکدیان شهر اصفهان، کامل مشهود است، گفت: بیش از ۹۰ درصد افراد متکدی از اتباع کشورهای اطراف هستند.

وی معتادان را گروه دیگری از متکدیان در شهر دانست و افزود: این گروه نیز با سوءاستفاده از احساسات مردم به کسب درآمد کاذب و تهیه مواد مخدر اقدام می‌کنند.

۱۳ دستگاه، متولی ساماندهی متکدیان در شهر

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه طبق قانون، ۱۳ دستگاه متولی ساماندهی متکدیان هستند، اظهار کرد: شهرداری طبق وظایف محوله، اقدامات بسیار زیادی را در این زمینه انجام می‌دهد اما باید این نکته را در نظر گرفت که تا زمانی که ۱۳ دستگاه متولی در کنار هم و در راستای یک هدف مشترک به انجام وظایف قانونی خود عمل نکنند، شاهد ساماندهی متکدیان و کاهش قابل توجه تکدی گری نخواهیم بود.‌

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا