استان ها

شناسایی ۵۲ رودخانه وحشی در گیلان

شناسایی ۵۲ رودخانه وحشی در گیلان



امیر مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نفوذ جریانات جوی و سامانه‌های بارشی به گیلان، اظهار کرد: میزان بارندگی در گیلان حدود ۴۵ میلیمتر بوده و پیش بینی می‌شود به ۱۰۰ میلی متر برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون بارندگی‌های اخیر خسارتی نداشته است، افزود: با صدور هشدار نارنجی هواشناسی، ستاد مدیریت بحران گیلان تشکیل جلسه داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به جزئیات بیشتر از وضعیت بارش‌ها در استان، اضافه کرد: بیشترین بارش‌ها در شهرستان‌های شفت، تالش و آستارا اتفاق افتاده است.

مرادی با بیان اینکه خسارت‌های احتمالی با این شدت بارندگی‌ها دور از انتظار است، گفت: با توجه به لایروبی‌های انجام شده در محورهای آبراهی و رودخانه‌های گیلان، احتمال خسارت در استان بسیار پایین است.

وی از آماده باش گیلان در مقابل بحران سیل خبر داد و افزود: پس از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی، ستاد مدیریت بحران شهرستانی هم تشکیل شد و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تاکید بر لزوم خود مراقبتی از سوی مردم، بیان کرد: رعایت مسائل ایمنی و پرهیز از قرارگیری و اُطراق در مسیل‌ها و کنار رودخانه‌ها در دستور کار مردم قرار گیرد.

مرادی با اشاره به اقدامات مؤثر در بخش ایمن سازی پل‌های گیلان، اضافه کرد: بیشتر پل‌های مهم و آب گذر گیلان ایمن سازی شده است و مشکل و خطری در این بخش احساس نمی‌شود.

وی از لایروبی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر محورهای آبی و رودخانه‌های گیلان خبر داد و افزود: این مقدار عملیات لایروبی از طریق بند (ز) و با مشارکت بخش خصوصی انجام شد که گیلان در این حوزه عملکرد قابل دفاعی داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از شناسایی ۵۲ رودخانه وحشی در استان خبر داد و اضافه کرد: از ۲۵۰ رودخانه گیلان، ۵۲ رودخانه وحشی و خطر آفرین هستند.

مرادی از پایش هوشمند ۱۰ رودخانه گیلان خبر داد و بیان کرد: دبی آب رودخانه‌های مهم و اثرگذار استان از طریق سامانه پایش هوشمند، رصد و ارزیابی می‌شوند و از طرفی پایش دستی از همه رودخانه‌های گیلان صورت می‌گیرد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا