استان ها

شهرداری همدان ایجاد پایگاه سنجش آلودگی هوا را ملاک قرار دهد

شهرداری همدان ایجاد پایگاه سنجش آلودگی هوا را ملاک قرار دهد



به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر نظری در کمیسیون خدمات شهری شورا با موضوع بررسی اقدامات صورت گرفته در زمینه احداث پایگاه سنجش آلودگی هوا، اظهار کرد: امید است که با توجه به آغاز سال نو و شعار سال، شهردار جهشی در کارها داشته باشد.

وی تولید را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات موجود برشمرد و گفت: متأسفانه به جای تولید، توزیع را پیشه گرفته‌ایم در حالی که تولید می‌تواند مشکلات را رفع کرده و جامعه را به سمت کاهش مشکلات مردم سوق دهد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: در راستای جهش تولید باید فعالیت‌ها مضاعف شود و به این منظور یک حرکت انقلابی نیاز است؛ مسئولان نیز به منظور تحقق این مهم باید از پتانسیل‌های موجود بهره بگیرند.

نظری در ادامه با بیان اینکه سال گذشته مبنا بر احداث یک پایگاه دیگر سنجش آلودگی هوا در سطح شهر بود، افزود: بودجه لازم در این خصوص نیز پیش‌بینی شده بود تا با این اقدام، حداقل ۲ پایگاه در سطح شهر فعال باشد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری باید ایجاد پایگاه سنجش آلودگی هوا را ملاک قرار دهد، تصریح کرد: انتظار داشتیم در بودجه سال جاری شهرداری احداث یک پایگاه دیگر نیز در دستور کار شهرداری باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: تهیه و نصب یک دستگاه پایش و صحت‌سنجی آلودگی هوای دیگر لازمه شهر همدان است و این موضوع باید طی یک هفته آینده تعیین تکلیف شود.

نظری با اشاره به سپری شدن یک سال از موضوع تهیه یک دستگاه پایش و صحت‌سنجی آلودگی هوا و عدم تحقق این امر، خاطرنشان کرد: با وجود تصویب این موضوع و پیش‌بینی بودجه، هنوز معطل برگزاری مناقصه هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در بحث فرهنگی در مسائل زیست محیطی نیز مشکل داریم، یادآور شد: شهرداری باید در زمینه آموزش مسائل زیست محیطی ورود کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: متأسفانه در مقطع کنونی، سازمان فرهنگی شهرداری کار اساسی خود در حوزه آموزشی زیست محیطی را رها کرده و. به مسائل دیگری پرداخته است.

نظری در ادامه گفت: در خصوص تهیه دستگاه پایش و صحت‌سنجی آلودگی هوا در صورت نیاز به اصلاح بودجه باید این امر انجام شود.

وی در خصوص ایجاد اداره محیط زیست در شهرداری نیز بیان کرد: پیگیری این موضوع از طریق وزارت کشور و تعیین چارت سال گذشته در شورای شهر مصوب شد و در این برهه تشکیل این اداره در شهرداری ضروری است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه شهرداری باید ایجاد پایگاه سنجش آلودگی هوا را ملاک قرار دهد، گفت: تهیه و نصب یک دستگاه پایش و صحت‌سنجی آلودگی هوای دیگر لازمه شهر همدان است و این موضوع باید طی یک هفته آینده تعیین تکلیف شود.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا