اجتماعی

شهرهای شمالی مملو از مسافران تابستانی/ ترافیک همچنان جاری است

شهرهای شمالی مملو از مسافران تابستانی/ ترافیک همچنان جاری است



خبرگزاری مهر _ گروه جامعه؛ تعطیلات دیگری پیش روی گردشگران داخلی از ۲۱ شهریور ماه قرار گرفت، پلیس راهور اعلام کرد که ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی کشور وجود دارد. هنوز هم روند همچنان ادامه دارد و این جاده‌ها باز هم مسافر به خود می‌بینند مسافرانی که ساعت‌های طولانی در ترافیک جاده‌های چالوس، دماوند و هراز گیر افتاده اند و نه راه پس دارند و نه راه پیش.

گزارش‌ها، تصاویر و فیلم‌ها نشان می‌دهد که این ترافیک ساعت‌ها مسافران را معطل کرده است. چون حجم خودروهایی که از تهران به شهرهای شمالی به خصوص مازندران و گیلان می‌روند بسیار زیاد است.

برخی از افراد که قصد گذر از این ترافیک را داشته و سفرهای خود را زودتر آغاز کرده بودند با یک غافلگیری مواجه شدند. چون مسیرهای برگشت به تهران از شهرهای شمالی نیز پر ترافیک بود.

روز گذشته مسافرانی که از بعد از ظهر مسیر رشت به تهران را انتخاب کرده اند؛ پس از گذشت حداقل ۱۲ ساعت توانستند به تهران برسند.

ترافیک جاده‌ها به نحوی بوده که در برخی از مسیرها صف‌های طولانی برای سرویس‌های بهداشتی بین راهی یا بنزین به وجود آمده است و برخی از پمپ بنزین‌ها نیز خالی بودند.

پلیس راهور همچنان اعلام می‌کند که مسافران قبل از حرکت و قصد عزیمت، درباره ترافیک جاده‌ها اطلاع کسب کنند و با آگاهی از ترافیک سنگین از سفر انصراف دهند.

ممنوعیت تردد در محور چالوس _ تهران

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: تردد در محور چالوس و آزادراه تهران – شمال مسیر رفت و برگشت تا اطلاع بعدی ممنوع است.

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها ضمن اعلام ممنوعیت تردد در محور چالوس و آزاد راه تهران شمال در مسیر رفت و برگشت تا اطلاع ثانوی اظهار کرد: این ممنوعیت تردد موقتی بوده و تا روان سازی ترافیک و تخلیه بار ترافیکی در داخل تونل‌ها، ادامه دارد. همچنین در محور هراز مسیر جنوب به شمال محدوده مشا و مسیر رفت و برگشت و حدفاصل پلور تا بایجان ترافیک سنگین گزارش شده است.

ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اظهار کرد: ۹ میلیون نفر از تعداد یادشده از روز شانزدهم تا بیست و یکم شهریور ماه به گیلان سفر کرده اند. شهرستان‌های رشت، بندرانزلی، لاهیجان و رودسر به ترتیب بیشترین اقامت را به خود اختصاص داده و شهرستان‌های آستارا، فومن و تالش در رده‌های بعدی قرار دارند.

جهانی اضافه کرد: ۳۵ میلیون گردشگر از ابتدای امسال به گیلان سفر کرده اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

جهانی با بیان اینکه بیش از ۳۳ میلیون نفر شب در استان اقامت داشته اند از افزایش ۴۵ درصد ماندگاری گردشگران نسبت به دوره مشابه سال قبل در استان خبر داد و گفت: بیش از صد در صد واحدهای اقامتی استان سطح اشغال داشته اند.

تمامی اقامت گاه‌ها و مراکز پذیرایی مازندران در اشغال مسافران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران هم از ورود و سفر یک میلیون مسافر طی روز جاری به استان خبر داد.

روح الله سلگی با اشاره به آماده باش کامل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی برای میزبانی از مسافران از ورود یک میلیون مسافر به این استان در روز ۲۳ شهریور ماه خبر داد.

وی گفت: تمامی اقامت گاه‌ها و مراکز پذیرایی مازندران در اشغال مسافران ورودی به این استان قرار دارد.

در واقع این میزان از حجم انبوه سفر به دلیل روزهای پایانی تعطیلات تابستانی مدارس است اما تعطیلات بین هفته‌ای دو و یازدهم مهر ماه نیز وجود دارد و برخی از افراد سفرهای خود را به این ایام موکول کرده اند بنابراین پیش بینی می‌شود که دو هفته اول مهر ماه نیز شهرهای شمالی با حجم انبوهی از سفرها رو به رو باشد چون پس از آن سال تحصیلی جدید آغاز شده و خانواده‌ها کمتر فرصت سفر پیدا خواهند کرد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا