استان ها

شهروندان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند

شهروندان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند



سرهنگ وحید علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نزدیک شدن ایام تعطیلات عید نوروز و برنامه‌ریزی خانواده‌ها برای مسافرت، اظهار کرد: شهروندان قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به توصیه‌های پلیس را برای سفر رعایت کنند.

وی گفت: بسیاری از حوادث رانندگی بر اثر سرعت زیاد و عدم رعایت فاصله مناسب روی می‌دهند، در یک فاصله ۱۰۰ کیلومتری راننده‌ای که با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کند تنها ۹ دقیقه زودتر از راننده‌ای که با سرعت ۹۵ کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کند به مقصد می‌رسد، پس رعایت سرعت مطمئن می‌تواند ضامن سلامتی مسافران در جاده‌ها باشد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل بیان کرد: شهروندان قبل از سفر با شماره تلفن ۱۴۱ راهداری تماس گرفته و از وضعیت جوی راه‌ها مطلع شوند، ضمن اینکه تمامی مأموران پلیس راه و پاسگاه‌های پلیس راه در جاده‌ها و محورهای اصلی و فرعی استان آماده خدمت رسانی هستند و در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوالی می‌توانند به آنها مراجعه کنند.

سرهنگ علیپور با بیان اینکه کمربند ایمنی وسیله‌ای است که کارآمدی آن در کاهش ضایعات انسانی و جراحات ناشی از حوادث رانندگی به اثبات رسیده است، افزود: بستن کمربند ایمنی یک کار تفننی و تشریفاتی نیست بلکه یک نیاز جدی برای حفظ جان شما و سرنشینان خودرو است.

وی خاطرنشان کرد: اگر به هر علت در جاده به ویژه در بزرگراه‌ها ناچار به توقف شدید وسیله نقلیه خود را از سطح سواره رو خارج کنید و با قراردادن علائم ایمنی مانند مثلث شب رنگ رانندگان دیگر را مطلع کنید، در چنین شرایطی پس از پیاده شدن از خودرو به صورت ناگهانی وارد جاده نشوید.

سرهنگ علیپور افزود: از رانندگان می‌خواهیم با احتیاط بیشتر رانندگی کرده و استفاده از سرعت مطمئنه را در دستور کار خود قرار دهند تا انشا الله بدون هیچ گونه حادثه‌ای به مقصدهای خود برسند و نوروزی خوش را در خاطره‌ها ثبت کنند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا