اجتماعی

شهریه مدارس غیردولتی در فروردین ۱۴۰۳ ابلاغ می شود

شهریه مدارس غیردولتی در فروردین ۱۴۰۳ ابلاغ می شود



به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمودزاده، در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور در کرمان، افزود: در سال جاری برای اولین بار خرداد ماه شهریه مدارس غیردولتی ابلاغ شد و برای سال آینده در تلاشیم تا فروردین ۱۴۰۳ شهریه‌ها تعیین و ابلاغ شود.

وی ادامه داد: برای اینکه معلمان مدارس غیردولتی از حقوق قانون کار و بیمه کامل بهره مند شوند بایستی آموزگاران در مدارس ابتدایی ۳۱ ساعت و دبیران در مدارس متوسطه ۳۵ ساعت کار کنند تا با توجه به اینکه سامانه کارکنان آموزش و پرورش به سامانه تأمین اجتماعی متصل است این مهم محقق شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: شهریه فوق برنامه در مدارس غیردولتی نه اجباری است نه اختیاری و به تناسب شرایط درباره آن تصمیم گیری می‌شود.

محمودزاده ضمن تشریح آئین‌نامه استقرار مدارس غیردولتی، افزود: در پی اجرای رویداد زبان خارجی هم هستیم با این رویکرد که محتوای کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی متناسب با فرهنگ خودمان باشد.

وی اظهار داشت: در خصوص شهریه مدارس غیردولتی باید شهریه‌های پایین ترمیم، شهریه‌های بالا کنترل و شهریه‌های متوسط متوازن شود، در حوزه نظارت بر مدارس غیردولتی هم تاکید رهبری است که مدارس غیردولتی را نباید فارغ از نظارت دانست؛ در همین راستا و در پی نظارت‌های دقیق ۸۸۶ مرکز غیردولتی غیرمجاز پلمپ شده است.

محمودزاده گفت: توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای نیروی انسانی بسیار اهمیت دارد، در همین مسیر ۳۶۰ ساعت پودمان برگزار می‌شود، نیروهای مدارس غیردولتی هم مثل سایر نیروها باید حتماً گزینش شوند و رشته متناسب داشته باشند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا