استان ها

صادرات خراسان رضوی در ۴ ماهه نخست امسال ۴۳ درصد رشد داشته است

صادرات خراسان رضوی در ۴ ماهه نخست امسال ۴۳ درصد رشد داشته است



به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل چمندی اظهار کرد: با پیگیری استاندار خراسان رضوی و حوزه اقتصادی در استان خراسان رضوی چهار ماهه نخست سال جاری صادرات استان به کشورهای مختلف رشد چشمگیری داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تلاش‌ها و طراحی‌های حوزه اقتصادی، بخش خصوصی و همیاری دستگاه‌های اجرایی امسال ما را به نقطه خوبی رسانده است.

وی از مصالح ساختمانی و سیمان، میوه و تره بار و انواع فرآورده‌های نفتی به عنوان بیشترین کالاهای صادراتی از خراسان رضوی به مقاصدی همچون کشور افغانستان نام برد.

چمندی بیان کرد: صادرات ایران به افغانستان با راه اندازی خط ریلی خواف-هرات سرعت بیشتری خواهد گرفت. تنها مسیر ریلی ایران-افغانستان تیرماه راه اندازی شد و صادرات ایران به افغانستان با این اتفاق تسهیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: راه آهن خواف – هرات ظرفیت جابجایی سالانه ۶ میلیون تن بار را دارد و در صادرات استان به صورت جدی تأثیرگذار است.

وی این اتفاق را موجب ️گسترش بازار محصولات غذایی ساخت ایران در افغانستان دانست و گفت: بازرگانان ما در کشور افغانستان فرصت‌های زیادی پیش روی خود دارند، در اکثر کالاها مانند مواد غذایی، مصالح ساختمانی، کالاهای فولادی، پتروشیمی و نفتی و در بسیاری از کالاهای ما صادرات به این کشور دارای مزیت است.

چمندی بیان کرد: مردم افغانستان به مواد غذایی ایران علاقمند هستند و مصرف آن‌ها در بین شأن رایج است و این فرصتی برای صادرکنندگان ایرانی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: خط ریلی خواف-هرات برای ما از جهت افزایش سرعت انتقال کالاهای صادراتی مهم است؛ این خط در آینده ما را به کشور چین وصل خواهد کرد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا