استان ها

صدور بالاترین سطح هشدار هواشناسی دریایی در استان سیستان وبلوچستان



علی ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به صدور بالاترین سطح هشدار هواشناسی دریایی در استان برای ۱۶ تا ۲۲ خرداد ماه جاری، افزود: آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی، یک سامانه کم فشار در حال تقویت را در موقعیت تقریبی ۱۲Nو ۶۶E در شمال اقیانوس هند در فاصله حدود هزار و ۶۰۰ کیلومتری از سواحل چابهار را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: براساس پیش بینی مدل‌های جوی طی ۱۲ ساعت آینده، پتانسیل تقویت و تبدیل شدن به طوفان حاره ای را دارا است و براساس مدل‌های فعلی مسیر حرکت آن به سمت شمال و شمال غرب هست و روز شنبه فعالیت این طوفان در موقعیت 17N0و ۶۵E انتظار می‌رود.

وی تاکید کرد: رگبار و رعد و برق شدید، وزش باد شدید تا خیلی شدید و طوفانی شدن دریا در منطقه فعالیت طوفان از آثار مخاطره این سامانه بوده و منطقه اثرگذاری آن شمال اقیانوس هند و دریای عرب خواهد بود.

وی اظهار کرد: براین اساس، برای مناطق اقیانوس هند و دریایی عرب رخداد رگبار و رعد و برق شدید وزش باد شدید تا خیلی شدید و طوفانی شدن دریا در منطقه فعالیت طوفان این طوفان حاره ای، پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: خودداری از تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های ماهیگیری در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عرب و پیگیری اخبار هواشناسی و هشدارهای رسمی صادر شده توسط سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان انجام شود.

وی خاطر نشان کرد براساس برآورد مدل‌های فعلی، سواحل استان مستقیم تحت تأثیر این طوفان نیست اما احتمال افزایش ارتفاع موج در اوایل هفته آینده در دریای عمان وجود دارد که جزئیات بیشتر و تغییرات احتمالی در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا