سیاسی

ضرورت رصد تحولات جهانی برای درک صحیح تهدیدات دفاعی

ضرورت رصد تحولات جهانی برای درک صحیح تهدیدات دفاعی



به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ حاتمی، مشاور فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در امور ارتش در بازدید از نخستین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش، ضمن تقدیر از دست اندرکاران برپایی این نمایشگاه، گفت: از اینکه در مجموعه ارتش انقلابی، امروز ارزش و اهمیت تربیت و آموزش به خوبی درک و برای ارتقای آن نیز به شایستگی فکر شده است، جای خوشحالی و افتخار دارد.

وی افزود: البته در اینکه دو مؤلفه و دو نظام تربیت و آموزش به صورت منسجم و تلفیقی در نظام فکری مورد مطالعه، برنامه ریزی و توجه قرار می‌گیرد بسیار ارزشمند و امید بخش است.

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: مجموعه این نمایشگاه ارزشمند نشان می‌دهد که به دلیل اهمیت مقوله تربیت و آموزش و نقش آن در تقویت و قدرت افزایی ارتش، یک کار فشرده، موفق و اثربخش در طول سال‌های اخیر بر موضوع آموزش در ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شده است. البته آموزش ارتش همواره یک موضوع نهادینه و پر اهمیت بوده، ولی امروز ما نوآوری‌های ارزشمندی را در حوزه تربیت و آموزش ارتش مشاهده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: به طور یقین رصد و پایش مستمر تحولات و رویدادهای منطقه‌ای و جهانی برای درک صحیح و واقعی از نوع تهدیدات و تحولات سیاسی، دفاعی و امنیتی و شرایطی که طی سال‌های اخیر در جغرافیای جهان با آن مواجه هستیم، توجه ویژه به حوزه تربیت و آموزش را به عنوان یکی از الزاماتی اساسی رقم زده است که بایستی به آن متمرکز شد و برپایی چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند در راستای ارتقای سطوح فعالیت‌های آموزشی به ویژه در نیروهای مسلح مؤثر و راهگشا باشد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش، تصریح کرد: در این فرآیند ضروری است یک ارتباط تنگاتنگ، منطقی و معناداری بین بخش‌های راهبردی اطلاعاتی، آموزشی و عملیاتی ارتش صورت گرفته و نهادینه شده و به صورت آئین نامه تدوین و در دسترس رزمندگان و یگان‌ها قرار گیرد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا