اجتماعی

عامل ۶ درصد از تصادفات تغییر ناگهانی مسیر است

عامل ۶ درصد از تصادفات تغییر ناگهانی مسیر است



به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: وقتی نمودار علت‌های تامه تصادفات را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که جایگاه سوم علل تصادفات به تغییر مسیر ناگهانی با عدد ۶ درصد اختصاص پیدا می‌کند.

وی بیان داشت: این ۶ درصد از درصدهای خیلی مهم و حائز اهیمت است و واقعیت این است که اگر هر راننده‌ای بدون رعایت نکات ایمنی قصد تغییر مسیر دارد و اگر به یکباره این کار را انجام دهد خروجی آن به یک تصادف فوتی منجر می‌شود.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: یک بخشی از تغییر مسیرهای ناگهانی به بحث موتورسواران بازمی گردد و راکبین موتورسیکلت اصلاً در حین گردش‌های خود از راهنما استفاده نمی‌کنند و تردد آنها در معابر بزرگراهی با سرعت‌های بالا انجام می‌شود

سرهنگ جوانبخت افزود: ویژگی موتور این است که شتاب بالایی دارد و قدرت حرکت بالایی را دارد و تغییر مسیرهای موتورسواران خیلی خطرناک‌تر از خودروها می‌باشد و به راحتی تعادل آنها بر هم می‌خورد و منجر به تصادفات فوتی می‌شود.

وی گفت: خیلی وقت‌ها تغییر مسیر موتورسیکلت‌ها باعث حوادث می‌شود و راکب برخی اوقات تنها هم نیست و ترک نشین هم دارد و برای او هم در این حوادث اتفاقات ناگوار می‌شود.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: متأسفانه در این حوادث خود راکب و ترک نشین قربانی تصمیم اشتباه می‌شوند و قربانی تغییر مسیر ناگهانی می‌گردند.

وی در پایان گفت: در تغییر مسیر ناگهانی خودرو کمترین آسیب را از نوع خسارتی می‌بیند ولی این موتورسیکلت است که دچار حوادث ناگوار جرحی و یا فوتی می‌شود

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا