سیاسی

عربستان مصمم به توسعه روابط با ایران است

عربستان مصمم به توسعه روابط با ایران است



به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، امروز (پنجشنبه ۲۶ مرداد ماه) حسین امیرعبداللهیان که به ریاض سفر کرده است، بعد از دیدار و گفتگو با همتای سعودی خود، در نشست خبری مشترک با فیصل بن فرحان حاضر شد.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در این نشست مشترک ضمن خوشامدگویی به وزیر خارجه ایران، گفت: در این دیدار به جناب امیرعبداللهیان گفتم عربستان مصمم است رابطه با جمهوری اسلامی توسعه یابد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه اکسپو در ریاض تشکر کرد و گفت: دیدار امروز در راستای توافقات گذشته روابط دوجانبه بود و همچنین تاکید بر اراده صادقانه و عزم جدی برای تنفیض مفاد توافقنامه بود که منجر بر مصالح دو کشور خواهد شد.

وزیر خارجه عربستان افزود: در راستای تنفیذ مفاد توافقنامه سفیر ایران و عربستان بر تنفیذ توافقات اخیر به ویژه در زمینه اقتصادی و سیاسی و همچنین انتظار کشور عربستان برای استقبال از جناب رئیسی بر اساس دعوتنامه جناب شاه ملک سلمان تاکید کردم.

فیصل بن فرحان تصریح کرد: همچنین خوشامد مجدد می گویم و بر عزم کشورم برای تقویت روابط دوجانبه بر اساس برادری مشترک و احترام متقابل تاکید کردم‌.

گفتگوهای نتیجه بخشی در ریاض داشتیم

امیرعبداللهیان نیز در نشست خبری مشترک با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: خرسند هستیم گفتگوهای نتیجه بخش و مهمی در ریاض داشتیم.

وی افزود: خوشبختانه روابط دو کشور در مسیر درستی قرار گرفته و در این بین مصمم هستیم همکاری‌های خود را در زمینه‌های مختلف گسترش دهیم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: دو کشور اتفاق نظر داریم که اسناد مهم و و پایه‌ای که به توسعه روابط دو کشور کمک خواهد کرد، در دستور کار سفارتخانه‌های تهران و ریاض قرار بگیرد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا