استان ها

فعلاً سهام شرکت نفت سپاهان را نمی‌خریم

فعلاً سهام شرکت نفت سپاهان را نمی‌خریم



به گزارش خبرگزاری مهر، محسن قدیری در نشست خبری با موضوع شفاف سازی مالی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه افق خوبی برای آینده ترسیم شده که موجب مباهات مردم به شرکت هلدینگ پتروپالایش اصفهان خواهد شد، اظهار داشت: با طراحی اپلیکیشن، اطلاعات در اختیار سهامداران قرار خواهد گرفت.

وی درباره انصراف خرید سهام شرکت نفت سپاهان از طریق ارائه در شرکت بورس تهران ابراز داشت: قیمت سهام بورس نفت سپاهان چشمگیر نبود، لذا از خرید منصرف شدیم تا در موقعیتی دیگر که قیمت‌ها بهتر می‌شود این کار را انجام دهیم.

قدیری به سهامداران شرکت پتروپالایش اصفهان اطمینان داد: سهامداران خیالشان راحت باشد جایی که سود ده نباشد و یا قیمت سهام برای خرید بالا باشد به هیچ عنوان ورود نخواهیم کرد و با وجود کارشناسی‌های علمی که در شرکت پتروپالایش صورت می‌گیرد هیچ تبانی در زمینه خرید سهام وجود ندارد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به اینکه آگهی فروشی سهام شرکت نفت سپاهان در مردادماه جاری در تارنمای شرکت بورس تهران منتشر شد، افزود: میزان سهم درنظر گرفته شده برای فروش در بورس معادل ۳۳ درصد و با قیمت پایه ۲۳۵ هزار میلیارد ریال بود.

وی افزود: شرکت نفت سپاهان، در ردیف شرکت‌های دارای سوددهی مطلوب قرار دارد اما قیمت تعیین شده برای عرضه این میزان از سهام از نظر مزیت رقابتی، نسبت به انتظاری که داشتیم، برای ما جذاب نبود.

توجیه اقتصادی در همه تصمیم گیری‌ها مورد توجه است

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان اضافه کرد: ممکن است در میان ۱۰ هزار تصمیم در شرکت هلدینگ پترو پالایش اصفهان خطای کوچکی نیز رخ دهد، اما با مدیریت علمی و استراتژیک تمام تصمیم گیری‌ها با توجیه اقتصادی و حضور شرکت‌های الف کشوری صورت خواهد گرفت.

قدیری تصمیم گیری اخیر مبنی بر انصراف از خرید سهام ارائه شده شرکت نفت سپاهان را در همین راستا دانست و افزود: در سال ۱۳۸۶ که پالایشگاه اصفهان خصوصی شد دولتمردان به اشتباه شرکت نفت سپاهان را فروختند ولی هنوز ۱۷.۱ از سهام این شرکت متعلق به شرکت پتروپالایش اصفهان است.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: باتوجه به تاکید سهامداران عمده شرکت پالایش اصفهان، با هدف بررسی درجه ارزش شرکت نفت سپاهان، متقاضی خرید سهام این شرکت بودیم اما در نهایت این اقدام محقق نشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مبانی ما در مدیریت بر طبق آموزه‌ها بر اساس تصمیم‌گیری پروژه‌های زود بازده و در مسیر توجیه اقتصادی بوده است، بیان داشت: پالایشگاه در حد امکان هیچ تصمیمی را بدون تحقیق علمی و بررسی صرفه اقتصادی اجرایی نمی‌کند.

خوراک اولیه نفت سپاهان را تأمین می‌کنیم

وی با اشاره به اینکه خوراک اولیه شرکت نفت سپاهان را هلدینگ پتروپالایش اصفهان تٱمین می‌کند تصریح کرد: شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا، متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری اهداف (صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت سابق) ۳۳ درصد از شرکت نفت سپاهان را در بورس عرضه کرده است.

قدیری متذکر شد: با توجه به قیمت گذاری کارشناسان دادگستری در حوزه‌های مختلف و همچنین قیمت روز سهام که توسط شرکت اهداف قیمت گذاری شده بود به این نتیجه رسیدیم که در شرایط حاضر این قیمت جذاب و منطقی نیست و از خرید منصرف شدیم و در عرضه‌های بعدی سهام در بورس با قیمت متعادل‌تر ورود خواهیم کرد.

با توجه به نظر سهامداران برای خرید سهام نفت سپاهان ورود نمی‌کنیم

همچنین احمد هاشمی، عضو هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت پتروشیمی اصفهان نیز با بیان اینکه سهام شرکت نفت سپاهان به صورت بلوکی در بورس عرضه شده است، گفت: با توجه به نظرات سهامداران و ارزش گذاری اعلام شده و نظرات مشاوران فعلاً در خرید سهام نفت سپاهان ورود نخواهیم کرد تا در شرایط مناسب‌تر برای خرید اقدام کنیم. در آینده سوخت‌های فسیلی رو به افول می‌رود و لذا این شرکت به دنبال پروژه‌های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه سهامداران و مشاوران هیأت مدیره با بررسی کار کارشناسی قیمت به نتیجه رسیدند با توجه به ارزش گذاری برای خرید سهام نفت سپاهان ورود پیدا نکند، افزود: تا زمانی که از نظر علمی و کارشناسی و صرفه اقتصادی برای خرید سهام شرکت نفت سپاهان به نتیجه نرسیم اقدامی صورت نخواهد گرفت.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا