اخبار سربازی و نظام وظیفه

لزوم تقویت مهارت فکری و روحی در دوران سربازی



به گزارش خبرگزاری همسونیوز به نقل از مهر، سردار سرتیپ خلبان محمد زارعی صبح پنجشنبه در پانزدهمین جشنواره تقدیر از سربازان نمونه جشنواره حضرت علی اکبر (ع) سپاه و نیروی انتظامی در مشهد اظهار کرد: بزرگترین دغدغه رهبر معظم انقلاب جوانان هستند و توجه به آنان در عرصه‌های مختلف مورد تاکید است.

معاون نیروی انسانی فراجا افزود: مهارت آموزی و توانمندسازی فقط بخاطر تأمین معیشت بعد از پایان خدمت نیست، بلکه مهارت روحی و فکری را باید تقویت کرد.

وی با بیان اینکه دشمن انواع نقشه و توطئه‌ها را برای ساقط کردن نظام اسلامی بکار برده است، بیان کرد: آخرین نمونه آن، راه اندازی جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر بود.

زارعی گفت: بزرگترین نگرانی آمریکا از این است که اگر الگوی جمهوری اسلامی موفق شود، همه متحدان او از این الگو پیروی خواهند کرد و آمریکا سلطه خود را در منطقه از دست خواهد داد.

حقوق سربازان ۱۰ برابر شده است

در ادامه معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: حقوق سربازان طی ۲ سال اخیر بدنبال اقدامات انجام شده، ۱۰ برابر شده است و به حداقل حقوق دریافتی کارکنان کشوری و لشکری رسیده است.

امیر سرتیپ غلامرضا رحیمی‌پور افزود: امروز فلسفه سربازی، فقط تأمین نیرو نیست بلکه مهارت آموزی هم مورد نظر است و تلاش شده تا دوران سربازی برای نیروهای مسلح و همچنین برای سربازان مفید باشد.

معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سربازی تکلیف دینی و قانونی است، ادامه داد: امروز جمعیت کشور کاهش یافته، سبک زندگی تغییر کرده و تک فرزندی و فرزند کمتر رایج شده است، بنابراین نیازمند مهارتهای ویژه هستیم و داشتن دانش فضای اجتماعی برای شناخت ناهنجاری‌ها یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه تلاش کرده ایم تا سربازی متفاوت از گذشته باشد، ادامه داد: خانواده‌ها در بعضی یگانها می‌توانند در روزهای اول خدمت حتی آسایشگاه محل خدمت فرزندشان را از نزدیک مشاهده نمایند. تلاش شده تا سربازان در محل خود خدمت کرده و همچنین متناسب با تخصص و رشته خود بکار گرفته شوند.

رحیمی‌پور گفت: با این وجود سربازی آسان نمی‌شود و کسی نمی‌تواند آنرا آسان کند، سربازی یعنی کسیکه جان خود را در دست گرفته است و ما سربازان همیشه آماده نبرد هستیم.

معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: سربازی اجباری برای تعلیم و تربیت یک نسل ضروری است، هم نقش تربیتی دارد و هم برای توان رزم و عقبه نیروهای مسلح مهم است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا