اجتماعی

لزوم سرشماری نفوس کشور برای پیش بینی وضعیت سالمندی

لزوم سرشماری نفوس کشور برای پیش بینی وضعیت سالمندی



به گزارش خبرنگار مهر، نشست شورای ملی سالمندان کشور با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی برگزار شد.

عدم توجه به فرهنگ سازی در برخورد با سالمندان، کوتاهی صندوق‌ها در پرداخت به موقع مستمری سالمندان، بی توجهی به آینده بازنشستگان تأمین اجتماعی، لزوم بازنگری در درآمدها و مخارج صندوق‌های تأمین اجتماعی از جمله مواردی بود که در نشست شورای ملی سالمندان مطرح شد.

نماینده سازمان برنامه و بودجه در این نشست با اشاره به کمبود اعتبار برای اجرای قانون حمایت از معلولان گفت: باید برای حمایت از سالمندان هم طرح و برنامه‌هایی داشته باشیم که در تأمین اعتبار آن دچار مشکل شویم.

توجه و اهتمام به حوزه فرهنگ و خودداری از کلی‌گویی‌هایی مثل فرهنگ‌سازی در حوزه سالمندی از جمله مواردی است که حل معضلات سالمندان به آنها گره خورده است.

یکی دیگر از اعضا با اشاره به اینکه در سال‌های آینده با موجی از سالمندان تحصیل کرده مواجه هستیم؛ گفت: باید سن سالمندی و آغاز بیماری‌ها را هشتاد و پنج سال بدانیم. توجه به سلامت سالمندان و پیشگیری از بیماری‌های سالمندی ضروری است.

یکی دیگر از اعضای شورای ملی سالمندان با انتقاد از سیاست بی توجهی به مهاجران گفت: دنیا از مهاجر پذیری هوشمند برای به کار گرفتن نیروی جوان دیگر کشورها استفاده می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه نکات خوبی در این نشست مطرح شد؛ گفت؛ گفت؛ در خصوص سند راهبردی؛ مجموعه‌های حامی سالمندی نکات خوبی را مطرح کردند به لطف خدا در این دولت دو بار هم این جلسات را برگزار کردیم. نکات اصلی و خروجی این جلسات به بهبود وضعیت سالمندی در کشور کمک کند.

قادری با بیان اینکه آخرین سرشماری نفوس و مسکن باید هدفمند و همسو انجام شود. گفت: ما از سال ۹۵ دقیقاً نمی‌دانیم که با چه آماری مواجه هستیم. با داشتن آمارها به خوبی می‌توانیم در خصوص میزان و شیوع معلولیت‌ها پیش‌بینی‌های بهتری انجام دهیم.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا