استان ها

ماموریت اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان تحت پوشش است

ماموریت اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان تحت پوشش است



به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی بختیاری عصر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از یادگارهای بنیانگذار جمهوری اسلامی است که پس از گذشت ۲۲ روز از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ و به فرمان امام راحل تأسیس شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: دستور امام خمینی (ره) در راستای ایجاد نهادی برای رسیدگی به امور محرومان نشان از دغدغه‌های آن بزرگوار بر اساس معارف قرآنی و در جهت توجه به نیازمندان جامعه دارد.

وی ادامه داد: بر اساس حکم رهبر معظم انقلاب، برنامه ریزی و تلاش در راستای توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار و خوداتکایی در عین حال رعایت کرامت انسانی افراد تحت پوشش را از جمله مأموریت‌ها و اهداف اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) است‌.

وی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از رسالت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) ابراز داشت: کمک به ساخت و تعمیر خانه محرومان، ارائه خدمات درمانی، تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، انجام حمایت‌های مالی و معیشتی خانوارهای تحت پوشش، رسیدگی به مددجویان در حوادث غیر مترقبه همانند سیل و زلزله، ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی و همچنین ایجاد اشتغال از دیگر برنامه‌های کمیته امداد امام راحل است.

بختیاری افزود: در حال حاضر بیش از ۵ میلیون نفر در نقاط مختلف کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که میانگین سنی آنان ۴۵ سال است.

وی با اشاره به آماری در خصوص میزان اشتغال ایجاد شده در این نهاد برای مددجویان گفت: در سال گذشته ۴۲۰ هزار شغل برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد شد که این نهاد با اجرای طرح‌های مختلف در زمینه اشتغال زایی در کشور رتبه نخست را کسب کرد.

وی عنوان داشت: در راستای اجرای برخی از برنامه‌ها همانند تهیه جهیزیه زوج‌های جوان، هم افزایی با نهادهای دیگر از جمله سپاه و بسیج صورت می‌گیرد و توجه به امر ازدواج جوانان می‌تواند مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود.

بختیاری، مردم را سرمایه‌های اصلی کمیته امداد برشمرد و گفت: تلاش همکارانمان در این نهاد انقلابی در جهت تقویت اعتماد روزافزون مردم به کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت: کمیته امداد امام راحل در این سال‌ها با مشارکت و همکاری خوب مردم توانسته خدمات بسیار متنوعی را با حفظ عزت و کرامت نیازمندان به آنان ارائه دهد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا