اجتماعی

مجمع خیرین یاریگران زندگی در ۲۳ استان دایر شد

مجمع خیرین یاریگران زندگی در ۲۳ استان دایر شد



به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی در اولین مجمع عمومی و انتخابات هیأت امنا و هیأت مدیره مجمع خیّرین یاریگران زندگی استان تهران که در استانداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه اعتیاد یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی کشور است و دغدغه اول مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، حاکمیت و نظام است، گفت: بنا بر فرمایشات معظم له و ریاست جمهور اگر قرار باشد در این حوزه اتفاقی بیفتد باید رویکرد مردمی سازی را در این مسیر در پیش بگیریم.

وی افزود: در سال گذشته ستاد مبارزه با مواد مخدر توفیقات بسیار زیادی به ویژه در حوزه ساماندهی معتادان متجاهر به دست آورد و شاید بی‌سابقه‌ترین فعالیت‌ها در طول دوران بعد از انقلاب، در این حوزه رقم خورد؛ به‌گونه‌ای که ظرفیت جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح شهر تهران و میانگین کشور ۱۲۴ درصد افزایش پیدا کرد.

قائم مقام دبیرکل ستاد ادامه داد: در ستاد مبارزه با مواد مخدر رویکرد مردمی سازی را با اولویت پیشگیری در دستور کار خود قرار دادیم و در این راستا، یکی از اقدامات مهمی که انجام دادیم، تشکیل «مجمع خیرین یاریگران زندگی» بود. امروز نیز بیست و چهارمین مجمع خیرین یاریگران زندگی در شهر تهران با حضور تعداد بسیاری از خیرین، کارآفرینان و افراد مؤثر همچون رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات امنای مجمع خیرین زندگی، حسن حمزه زاده مدیرعامل مجمع یاریگران زندگی کشور و رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور شکل گرفت.

کاظمی گفت: مجمع خیرین یاریگران زندگی در ۲۳ استان دیگر دستاوردهای بسیار زیادی داشته است که بخشی از آن، ملموس، مادی و قابل رؤیت است و بخشی هم «فرهنگی» است که ارزش بسیار بالایی دارد؛ چرا که ما توانستیم موضوع مبارزه با اعتیاد را به بدنه اجتماعی کشور وصل کنیم و فرهنگ توجه به این موضوع را در جامعه گسترش دهیم.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار خیر در حوزه مبارزه با مواد مخدر و کمک به معتادین با هدف بازگشت آنان به جامعه و ترک اعتیاد گرد هم آمده‌اند و بیش از سه هزار شغل برای اشتغال‌زایی معتادان ایجاد کرده‌اند و بیش از سه هزار میلیارد ریال کمک کرده‌اند و زیرساخت ساخته‌اند.

قائم مقام دبیرکل ستاد اظهار کرد: نگاه ما به مجمع خیرین یاریگران زندگی، فراگیر و همه جانبه به همه مسائل مبارزه با مواد مخدر اعم از مقابله، پیشگیری، درمان، صیانت و حمایت و اشتغال است و اولویت امروز این مجمع در کشور نیز، ایجاد اشتغال برای توانمندسازی معتادانِ در حال درمان است.

کاظمی ابراز امیدواری کرد: این نهالی که امروز در بیست و چهار استان کشور، غرس شده است، در آینده نه چندان دور به درخت تنومندی تبدیل شود. میوه‌های پرثمری را در حوزه‌های مختلف پیشگیری، درمان، اشتغال، صیانت و توانمندسازی به بار بنشاند.

وی ضمن تشکر از مهندس فخاری استاندار تهران، سید عباس جوهری معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران، سردار مجید فراهانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: این عزیزان همت کردند و با کمک همکاران ستاد در معاونت کاهش تقاضا و دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد، این نهال ارزشمند را در شهر تهران نیز کاشتند و بنا داریم تا پایان سال، پروژه تشکیل مجمع خیرین یاریگران زندگی را در ۳۲ استان کشور تکمیل کنیم.

همچنین سید عباس جوهری معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با اشاره به اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: بعد از استقرار دولت سیزدهم، موضوع آسیب‌های اجتماعی در اولویت امور مدیران در سطح استان تهران قرار گرفت و هم هدف‌گذاری‌های مناسبی در این راستا صورت پذیرفت که از آن جمله می‌توان پایه‌گذاری قرارگاه اجتماعی در استان تهران را نام برد که در ابتدای شروع فعالیت این قرارگاه، علی‌رغم وجود ۲۵ هزار معتاد متجاهر در تهران، تنها امکان پذیرش ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر ظرفیت موجود بود که طی دو سال اخیر حدود ۱۸ هزار ظرفیت جدید در استان تهران ایجاد شد.

وی از برگزاری بیش از ۶۰ جلسه برای ساماندهی وضعیت معتادان متجاهر در شهر تهران در شهرداری تهران خبر داد عنوان کرد: در این حوزه از همه ظرفیت‌های استان استفاده کردیم و همه مسئولین را فراخوانده و از آن‌ها خواستیم با تمام توان در این زمینه فعالیت کنند و از این مرحله به بعد مشکلات با همت و کمک شما خیرین رفع خواهد شد.

جوهری با بیان اینکه با ظرفیت خیرین مجمع یاریگران زندگی می‌توانیم حداقل حضور معتادان متجاهر را در تهران داشته باشیم، از وجود ۵۰ درصد از معتادان متجاهر کشور در استان تهران خبر داد و با تأکید بر این موضوع که هدف اصلی در جهت باز اجتماعی شدن معتادان متجاهر است، افزود: در زمینه اشتغال و باز اجتماعی کردن معتادان اقدامات خوبی انجام شده است.

گفتنی است در پایان این جلسه که با حضور محمد جمالو معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد، مجید فراهانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ و همچنین دبیران شورهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر غرب و شرق استان تهران همراه بود، انتخابات هیأت مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی برگزار و اعضای آن مشخص شدند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا