استان ها

مرحله استانی مسابقات قرآنی در خراسان جنوبی ۱۹ مرداد آغاز می شود

مرحله استانی مسابقات قرآنی در خراسان جنوبی ۱۹ مرداد آغاز می شود



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام پرویز بخشی پور صبح دوشنبه در گفتگو با رسانه‌های گروهی اظهارکرد: مرحله منطقه‌ای چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم از تاریخ ۲۰ لغایت ۳۰ تیر سال جاری در هفت منطقه از استان برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در این دوره بیش از ۹۰۰ نفر از قاریان، حافظان، مرتلان، مؤذنان و دعا خوانان ممتاز شهرستان‌ها در گروه سنی بالای ۱۸ سال در ۲ بخش خواهران و برادران حضور داشتند.

وی در خصوص زمان برگزاری مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: مرحله استانی این دوره از مسابقات از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۰ مرداد به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد.

بخشی پور ادامه داد: در مرحله استانی تعداد ۹۷ نفر آقا و تعداد ۵۹ نفر خانم به عنوان منتخبین مرحله منطقه‌ای در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ (۵ جز، ۱۰ جز، ۲۰ جز و حفظ کل قرآن کریم) و همچنین رشته‌های دعا خوانی و اذان با هم رقابت خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه عنوان کرد: برگزیدگان مرحله استانی در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ ۲۰ جز و حفظ کل قرآن و همچنین دعا خوانی و اذان جهت رقابت با منتخبان سایر استان‌ها به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی می‌شوند.

بخشی پور در پایان با اشاره به تعداد داوران حاضر در این مسابقات اظهار داشت: قضاوت این دوره از مسابقات قرآن کریم را تعداد ۱۲ نفر از اساتید ممتاز کشوری و استانی بر عهده دارند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا