سیاسی

مزایا و معایب طرح جایگزینی کارت بانکی با کارت سوخت

مزایا و معایب طرح جایگزینی کارت بانکی با کارت سوخت



علیرضا نظری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به طرح دولت برای جایگزینی کارت بانکی به جای کارت سوخت، گفت: این طرح از سوی دولت با هدف ساماندهی مصرف سوخت در کشور مطرح شده و اجرای آن هنوز قطعی نشده است، اما این طرح مزایا و معایبی دارد که دولت باید به آنها توجه ویژه داشته باشد.

وی بیان کرد: جلوگیری از قرار دادن کارت سوخت یک فرد در اختیار افراد دیگر یا ممانعت از خرید و فروش آن را که به معنای مدیریت قاچاق سوخت است، شاید بتوان در زمره مزایای اجرای این طرح برشمرد اما دولت در جایگزینی کارت بانکی به جای کارت سوخت باید به ابعاد دیگر طرح هم توجه داشته باشد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از نکات حائز اهمیت ایجاد زیرساخت‌های لازم و سامان یافتن سامانه هوشمند سوخت است تا افرادی که از کارت بانکی خود برای پرداخت بهای سوخت استفاده می‌کنند، بتوانند میزان اعتبار خود نیز را مشاهده کنند یا افرادی که کارت ندارند یا کارت خود را جا گذاشته‌اند، باید بتوانند از کارت جایگاه استفاده کنند.

وی با تاکید بر توجه دولت به ملاحظات امنیتی و قضائی جایگزینی کارت بانکی به جای کارت سوخت، افزود: از سوی دیگر اجرای این طرح به دریافت اطلاعات مربوط به خودرو و الحاق آن به سامانه هوشمند سوخت نیاز دارد، بنابراین رعایت تمام ملاحظات مهم است؛ کما اینکه اجرای هر طرحی در زمینه مدیریت مصرف سوخت باید به توزیع عادلانه بنزین در کشور هم کمک کند و این طرح نباید برای مردم ایجاد نگرانی کند.

نظری تاکید کرد: چندین بانک اطلاعاتی و دستگاه‌های مختلف مانند بانک مرکزی و پلیس برای ارائه این خدمت به مردم باید از این طرح پشتیبانی کنند تا مردم دچار مشکل نشوند، از همین رو بر بررسی همه‌جانبه این موضوع تاکید داریم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از ابعاد مهم در مدیریت مصرف سوخت و جلوگیری از مشکلات در این حوزه توجه به نقش خودروسازان است؛ به اعتقاد برخی از کارشناسان، خودروسازان داخلی نقش چشمگیری در مصرف بی‌رویه سوخت دارند و متأسفانه سالهاست تلاشی برای کاهش میزان مصرف سوخت خودروهای تولیدی خود نکرده‌اند. انحصار در بازار و فروش هر محصولی با هر کیفیت و مصرف سوختی نیز در این زمینه تأثیرگذار بوده است.

نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم گفت: سیاست دولت در حوزه مصرف سوخت با اجرای طرح‌هایی چون جایگزینی کارت بانکی به جای کارت سوخت ما را به سر منزل مقصود نخواهد رساند. البته محدودیت‌های ناشی از گران بودن انرژی و سوخت برای همگان قابل درک است اما دولت بهتر است افزایش کیفیت خودرو را هدف اصلی خود قرار دهد زیرا مدیریت مصرف بنزین با افزایش کیفیت خودروهای تولیدی به دولت در تحقق سیاست‌های بالادستی و اهداف مدنظر کمک فراوان می‌کند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا