اجتماعی

مسئولیت سرویس مدارس با شورای ترافیک استان سمنان است

مسئولیت سرویس مدارس با شورای ترافیک استان سمنان است



به گزارش خبرنگار مهر، جمال وزیری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی آموزش و پرورش استان سمنان درباره سرویس مدارس و مطالبات مردم، تاکید کرد: دولت شهریورماه امسال وضعیت سرویس مدارس را بالاخره روشن کرد تا مشکلات سال‌های قبل دیگر تکرار نشود.

وی با بیان اینکه سرویس دهی مدارس بر اساس مصوبه هیئت وزیران به شورای ترافیک و شهرداری‌ها واگذار و آموزش و پرورش تنها عضوی از شورای سرویس مدارس خواهد بود و نقش نظارتی دارد، افزود: با این مصوبه بخشی از مشکلاتی که دانش آموزان در سال‌های قبل داشتند رفع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه هزینه سرویس مدارس در شهرها بر اساس فاصله مبدأ تا مدرسه، متفاوت خواهد بود، تاکید کرد: سامانه مرتبط با سرویس مدارس، تعرفه‌هایی را برای کرایه و حق الزحمه سرویس مشخص کرده که بر طبق آن والدین دانش آموزان پول پرداخت می‌کنند.

وزیری با بیان اینکه ۳۵ هزار دانش آموز در مناطق شهری استان سمنان از سرویس مدارس استفاده می‌کنند، گفت: در مناطق روستایی نیز سه هزار و ۴۰۰ نفر از سرویس مدارس استفاده می‌کنند که هزینه‌های آن از اعتبارات دولتی با مشارکت اولیای دانش آموزان تأمین می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه مرجع تأیید صلاحیت رانندگان و وسایل نقلیه مورد استفاده در سرویس مدارس بر عهده شورای ترافیک خواهد بود، تاکید کرد: در شهرستان‌ها نیز مسئولیت با فرمانداری‌ها و شورای ترافیک همان شهرستان خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین گفت: اداره ارزیابی و نظارت بر عملکرد آموزش و پرورش استان سمنان و شورای ترافیک هر شهرستان آماده دریافت شکایت‌های مردمی در خصوص سرویس مدارس است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا