استان ها

مسابقات ملی «مدهامتان» در سنندج آغاز به کار کرد

مسابقات ملی «مدهامتان» در سنندج آغاز به کار کرد



به گزارش خبرنگار مهر، شانزدهمین دوره مسابقات ملی «مدهامتان» با حضور ۲۸۰ برگزیده کشوری شامگاه شنبه در سنندج با حضور داوران و قاریان برجسته کشور آغاز به کار کرد.

مدهامتان فرصتی برای رقابت قرآنیان در نهایت رفاقت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان شامگاه شنبه در این مراسم با اشاره به اینکه سنندج افتخار میزبانی شانزدهمین دوره مسابقات ملی مدهامتان را دارد، اظهار کرد: این مسابقات قرآنی فرصتی برای رقابت قرآنیان در نهایت رقابت است.

علی اصغر دریایی بیان کرد: امروز روایتی که از کردستان هست روایتی متفاوت و زیبا و قشنگ از حضور آحادی مردمی در برنامه‌های فرهنگی و هنری است و این حضور مردم را در برنامه‌هایی از جمله مراسم «امت وحدت»، «تجمع دف نوازان» و «استقبال مردم از رئیس جمهور در سنندج» دیدید.

وی افزود: باید در اربعین بدنبال ریشه حضور مردم این استان گشت چرا که کردستان دو سال است بعنوان محل تردد زائران اربعین حسینی است و در مواکب اربعین برادران شیعه و سنی در کنار هم به زوار حسینی خدمت می‌کنند و این بیانگر محبت کردستانی‌ها به اهل بیت (ع) است.

وی بیان کرد: ارادت مردم کردستان در اشعار بزرگان اهل سنت از جمله شیخ رضای طالبانی، امام شافعی و سایر بزرگان به وضوح دیده می‌شود و این مهم پیام بزرگ را به کشور مخابره می‌کند که وحدت کردستان یک راهبرد است نه یک تاکتیک.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با تقدیر از اعتماد ستاد کانون‌های مساجد کل کشور به استان کردستان که میزبانی این رویداد ملی را به شهر سنندج واگذار کردند، گفت: اداراتی از جمله آموزش و پرورش و ستاد کانون‌های مساجد استان کردستان نیز در برگزاری رویداد ملی مدهامتان تلاش و همکاری داشته اند که جای تقدیر دارد.

تربیت و خانواده دو مساله اولویت دار اداره کل ارشاد اسلامی در برنامه‌های فرهنگی

دریایی با اشاره به اینکه در کردستان سه مساله را در کردستان شناسایی کرده ایم که اگر پای این سه مساله باشیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، دو مساله از این مسائل استان را «تربیت» و «خانواده» خواند و خاطرنشان کرد: امروز تربیت حفاظ از کارهای زمین مانده است که مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید ویژه داشته اند و باید به صورت جدی روی آن برنامه ریزی کنیم.

وی از تربیت مشاور و تربیت کنشگر به عنوان برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خبر داد و گفت: بزودی با کمک دانشگاهیان تربیت مشاور را برای خدمت به افراد جامعه خواهیم داشت و کنشگرانی را در حوزه‌های جمعیت و جوانی و عفاف و حجاب در استان شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: در کنار این برنامه‌های فرهنگی کار فعالیت‌های قرآنی از جمله مسابقات مدهامتان را برای ایجاد رقابت قرآنیان در نهایت رفاقت در دستور کار قرار دادیم چرا که جوان امروز بیش از همه نیازمند یادگیری قرآن کریم هستند و قرآن کریم می‌تواند مانع تزلزل در اعتقادات باشد.

وی خواستار خارج شدن محجوریت قرآن کریم شد و گفت: باید قرآن کریم به زندگی ما برگردد و در زندگی نقش آفرینی کند.

امنیت کشور و کردستان مدیون خون شهدا است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: امروز همه ما مدیون شهدا به ویژه شهدای کردستان هستیم و امروز اگر در امنیت زندگی می‌کنیم مدیون خون شهدایی هستیم که مظلومانه به شادت رسیدند.

وی اضافه کرد: امروز در شهر غزه شهر امام شافعی امنیتی نمی‌بینیم و در کوچه پس کوچه‌های غزه شاهد نسل کشی و کشتار مردم هستیم و هیچ امنیتی وجود ندارد بنابراین باید قدردان امنیت این مرز و بوم باشیم.

شانزدهمین رویداد ملی مسابقات مدهامتان یکشنبه و دوشنبه ۱۳ و ۱۴ اسفندماه از ساعت ۸ الی ۱۲ صبح و ۱۴ الی ۱۸ بعدازظهر میزبان رقابت شرکت کنندگان این رویداد ملی است.

مکان مسابقات برای برادران، سنندج، سه راه شالمان، اردوگاه شهید سلیمان خاطر و برای خواهران سنندج، سه راه شالمان، باشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

از برنامه‌های ویژه این رویداد ملی شامل برگزاری محفل قرآنی در مسجد جامع سنندج روز یکشنبه ۱۳ اسفند، ساعت ۱۹ الی ۲۱ باحضور قاریان کشوری و استانی است.

اختتامیه مسابقات نیز دوشنبه شب ساعت ۱۹ تا ۲۱ در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج باحضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان این رویداد قرآنی در پنج رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، حفظ قرآن و اذان به رقابت می‌پردازند.

حضور عموم مردم و علاقه مندان قرآنی در سالن‌های مسابقات و سایر برنامه‌ها آزاد است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا