اقتصادی

مصرف بنزین رکورد زد / قرارداد توسعه ۸ میدان نفتی با شرکت های روس

مصرف بنزین رکورد زد / قرارداد توسعه ۸ میدان نفتی با شرکت های روس



به گزارش خبرنگار مهر، مصرف بنزین رکورد زد، قرارداد توسعه ۸ میدان نفتی با شرکت‌های روس و حجم آب دریاچه ارومیه به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب رسید از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

حجم آب دریاچه ارومیه به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب رسید

احمد قندهاری رئیس حوضه آبریز رودخانه ارس اظهار کرد: بر اساس برنامه منابع و مصارف سدها که ابتدای هرسال آبی تهیه، مصوب و ابلاغ می‌شود، میزان رهاسازی برای مصارف مختلف از سدهای کل کشور و همچنین حوضه آبریز دریاچه ارومیه تعیین می‌شود.

وی افزود: با توجه به کاهش جدی بارش‌های پاییزه از یک سو و نیز بهبود وضعیت بارش‌های زمستانه از سوی دیگر، زمان رهاسازی آب از سدهای دریاچه ارومیه برای تأمین بخشی از حقابه دریاچه مشخص شد.

قندهاری یادآور شد: با توجه به حجم رهاسازی‌ها و اقدامات نرم‌افزاری انجام شده و به برکت بارش‌های زمستانه به رغم سه سال پی‌درپی خشکسالی و بارش‌های اندک پاییز امسال، سطح دریاچه به تراز ۱۲۷۰.۲ متر و حجم موجود در آن به بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب رسیده و امید است با ادامه بارندگی‌های زمستانه و بهاره شاهد وضعیت بهتر دریاچه ارومیه در سال پیش‌رو باشیم.

ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در ٨ نقطه تهران

مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل توانیر افزود: در این خصوص ٨ نقطه در تهران و سایر مناطق کشور در نظر گرفته شده که جانمایی و تعبیه ایستگاه‌های مورد نظر، قطعاً وزارت نیرو همکاری لازم را برای تأمین برق آنها خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعرفه شارژ خودروهای برقی همانند تعرفه مشترکان تجاری و با نرخ کیلوواتی ٥٤٧ تومان محاسبه می‌شود، افزود: جلساتی را با وزارت صمت و همکاران در این حوزه داشتیم تا بخش‌هایی که نیاز به ایستگاه شارژ برقی باشد را تأمین کنیم که ٨ نقطه در تهران و سایر مناطق کشور در نظر گرفته شده که قطعاً وزارت نیرو همکاری لازم را برای تأمین شارژ خواهد داشت.

رکورد شکنی مصرف بنزین در تعطیلات اخیر

جواد اوجی، وزیر نفت گفت: همزمان با کاهش شدید دمای هوا و استمرار شبکه گازرسانی کشور، شرکت‌های ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بیش از ۱۳۲ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات توزیع کردند

مصرف روزانه گاز بخش خانگی و تجاری به ۶۵۰ میلیون مترمکعب می‌رسد

مجید چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری کشور روز گذشته به ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسید و پیش‌بینی می‌شود با توجه به برودت هوا، مصرف در هفته آینده به ۶۵۰ میلیون مترمکعب برسد.

پیشرفت فیزیکی ۴۳ طرح فاضلاب به ۸۰ درصد رسید

هاشم‌امینی مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تحقق ۸۴ درصدی اعتبارات در بخش آب و پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصدی ۴۳ طرح فاضلاب در سال جاری خبر داد.

وی تعداد طرح‌های آبرسانی دارای ردیف بودجه در قانون سنواتی کل کشور را ۳۸ طرح اعلام کرد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام این طرح‌ها بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

تلاش رژیم صهیونیستی برای بی ثباتی در جامعه ناکام ماند

جعفر قادری نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با حمله تروریستی به خطوط انتقال گاز گفت: اقدامی که توسط رژیم صهیونیستی انجام گرفت برای بی ثباتی در جامعه بود که خوشبختانه ناکام ماند.

وی ادامه داد: دشمنان هر امکانی برایشان فراهم شود برای ضربه زدن به کشور استفاده می‌کنند که بسیار تأثیر گذار نیست و راهی که انتخاب کرده‌اند برای ایجاد نارضایتی مردم بوده است در حالی که مردم حرف خود را در راهپیمایی‌ها و تظاهرات و مناسبت‌های مختلف می‌زنند و این تلاش‌ها چیزی جز آبروریزی برای رژیم صهیونیستی به همراه ندارد.

وزیر نفت: احتمال افت فشار در سرشاخه‌های شبکه گاز وجود دارد

جواد اوجی، وزیر نفت گفت: با توجه به موج بی‌سابقه سرمای فراگیر و پایدار در اسفندماه، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در روزهای اخیر با جهش و به‌صورت تصاعدی بالا رفته است و در صورت تداوم همین فشار مصرف، احتمال افت فشار گاز در سرشاخه‌های شبکه گازرسانی در استان‌های شمال غرب، شمال و شمال‌شرق وجود دارد.

وی افزود: از عموم هموطنان درخواست می‌کنم با خاموش کردن یک بخاری اضافی یا کاهش دمای سیستم گرمایش مرکزی و یا گرم کردن یک اتاق در منازل و محیط کار، خادمان خود در وزارت نفت را در تأمین گاز برای دیگر هموطنان به‌ویژه در نیمه شمالی کشور یاری کنند.

گاز پتروشیمی‌ها قطع شد / مسؤولان باید پاسخگوی شرایط فعلی باشند

احمد مهدوی ابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران با اشاره به برودت هوا و محدودیت‌های جدید گازی گفت: پتروشیمی‌ها کاملاً دچار محدودیت شدند و گاز اکثر پتروشیمی‌هایی که از گاز متان استفاده می‌کنند قطع هستند.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی‌هایی که گاز متان صرف می‌کنند فعلاً از مدار خارج شده‌اند خاطرنشان کرد: در سال گذشته به علت محدودیت‌های گاز ۷۰۰ میلیون دلار عدم النفع برایمان به دنبال داشت.

احتمال افت فشار گاز در استان‌های سردسیر

مجید چگنی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به ورود سامانه هوای سرد به کشور گفت: با کاهش شدید دما در بیشتر نقاط به ویژه در استان‌های شمالی، شمال شرق و شمال غرب کشور، مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده افزایش یافت.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۶۸۲ میلیون مترمکعب گاز به بخش خانگی اختصاص یافت در حالی که سال گذشته در همین روز، مصرف بخش خانگی ۵۰۵ میلیون مترمکعب ثبت شده است.

تا پایان سال طرح فشار افزایی پارس جنوبی آغاز می‌شود

محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه اظهار داشت: آغاز طرح مهم فشار افزایی پارس جنوبی تا پایان سال جاری اجرایی می‌شود.

وی افزود: همچنین در برنامه داریم تا پایان سال جاری، چندین قرارداد نفتی به امضا برسانیم.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: مذاکرات خوبی با طرف‌های روسی انجام شده و در حال انجام است که منتظریم با اتمام مذاکرات، نتایج آن از زبان وزیر محترم نفت بیان شود.

قرارداد توسعه ۸ میدان نفتی با شرکت‌های روس

جواد اوجی وزیر نفت در نشست خبری پایان هفدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در پاسخ به پرسش خبرنگار نشریه «انرژی اینتلیجنس» مبنی بر اینکه آیا امروز دورنمایی تازه از حضور شرکت‌های روس در میدان‌های نفتی مطرح شده است، گفت: مذاکرات با شرکت‌های توانند روسیه ماه‌هاست که از سوی شرکت ملی نفت ایران در حال انجام است و تاکنون قرارداد توسعه هشت میدان نفتی ایران با شرکت‌های روس امضا شده که بیش از ۲۰۰ هزار بشکه از افزایش تولید نفت خام ایران از محل این قرار داده بوده است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا