اقتصادی

معادن میامی بهره‌ای برای مردم محلی ندارند/ مسئولان ورود جدی کنند

معادن میامی بهره‌ای برای مردم محلی ندارند/ مسئولان ورود جدی کنند



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عزیزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع ضمن بیان اینکه انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور است، تاکید کرد: هزاران طرح زیرساختی در حوزه‌های صنعت، معدن و … ده برابر شدن واحدهای صنعتی، ده‌ها برابر شدن صنایع از نظر کیفی، تغییر صنعت مونتاژ به فناوری سازنده و بومی از برکات انقلاب است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی شاهد بودیم که در صنعت به جز مونتاژ هیچ هنری در کشورمان نداشتیم، افزود: به واسطه این انقلاب صنعت و معدن به اوج رسیده است.

امام جمعه میامی با بیان اینکه خواسته به حق مردم شهرستان در رابطه با معادن، بهره‌گیری از آنها است، گفت: با وجود چندین معدن مهم در میامی، مردم بهره‌ای نبرده‌اند.

عزیزی با بیان اینکه با وجود این همه معادن کرومیت، مس و … ما ندیدیم که مردم میامی نصیبی داشته باشند، ابراز کرد: وقتی بررسی می‌کنیم در می‌یابیم که برخی معادن به نام روستا است اما وقتی وارد روستا می‌شویم شاهد هستیم خاک روستا برده می‌شود اما روستا آب شرب هم ندارد.

وی با بیان اینکه از صمت شهرستان میامی می‌خواهیم به این موضوع و مطالبه مردمی ورود کند، گفت: دو درصد از درآمد معادن در خزانه دولت می‌رود تا برای مردم منطقه خرج شود تا مردم از صنعت و معدن بهره مند شوند.

امام جمعه میامی بیان کرد: اگر مسئولان این درآمدها را گرفته‌اند باید آن را به میان مردم بیاورند تا در فضای عمرانی و فرهنگی و… هزینه شود.

عزیزی ضمن اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با خانواده شهدا، گفت: همانطور که معظم له نیز فرمودند شهدا قهرمانان تاریخ کشورمان هستند این شهدا هستند که الگوی ما محسوب می‌شوند و جوانان باید این موضوع را بدانند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا