اجتماعی

منافع حج برای مسلمانان زیاد است/زائری که اخلاقش بهترنشود ضرر کرده

منافع حج برای مسلمانان زیاد است/زائری که اخلاقش بهترنشود ضرر کرده



به گزارش خبرنگار مهر، مراسم جشن عید قربان شامگاه روز چهارشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و «کله حسن» رئیس بعثه غنا در چادر بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از زائران ایرانی و گرامیداشت شهدای هفتم تیر برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام مظاهری موارد شرعی ادامه اعمال زائران ایرانی را مطرح و توصیه هایی را به آنها داشت تا باقی مانده مناسک خود را به طور کامل انجام دهند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمود رفیعی با بیان اهمیت حج به منافع آن اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین منافع حج تقویت اعتقادات حاجیان است. وقتی همه مسلمانان یک خدا را ستایش می کنند و به یک سمت نماز می خوانند توحید و معادشان تقویت می شود.

وی با بیان این که در مشعرالحرام همه زائران یکی هستند و شغل و جایگاه آنها اهمیتی در حضورشان و وقوف در این سرزمین تاثیری ندارد گفت: مشعرالحرامی که زائران در آن حضور داشتند صحنه ای از معاد است.

استاد حوزه و دانشگاه از منفعت اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و تاریخی به عنوان منافع دیگر حج نام برد و گفت: یکی از مهمترین تغییراتی که حج باید در زائران داشته باشد تاثیرات اخلاقی است که باید وقتی زائر به ایران برمی گردد خوش برخوردتر و خوش اخلاق تر از گذشته باشد. اگر تغییری نکند ضرر کرده است.

وی تعامل زائران ایرانی با ملیت های مختلف را هم یکی دیگر از منافع حج برشمرد و گفت: در ایام حج زائران با اتفاقات تاریخی بیشتر آشنا می شوند و متوجه می شوند دین با رشادت چه کسانی به آنها رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی از زائران خواست در ایام تشریق بسیار زیاد یاد خدا کنند گفت: در هر لحظه از حضورتان در حج برای ذکر یاد و نام خدا استفاده کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، زائران مرد کشورمان امروز دهم ذی الحجه مصادف با عید سعید قربان از ساعت ۱۰ صبح برای رمی جمره اقدام کرده و راهی جمرات شدند.

زائران ایرانی در گروههای حدود ۲۰۰ نفره به سمت جمرات حرکت کردند و بعد از رمی جمره به چادرها بازگشته و بعد از ذبح قربانی که توسط ذابحان و به نیابت از حجاج صورت گرفت، عمل حلق (تراشیدن موی سر) را انجام دادند.

بانوان زائر کشورمان نیز که سه شنبه شب وارد منا شده بودند تا ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد روز چهارشنبه رمی جمره خود را انجام دادند.

در حج امسال ۸۷ هزار و ۵۴۱ زائر ایرانی حضور داشتند که پس اعمال خود را از روز ۸ دی الحجه با حضور در سرزمین عرفات آغاز کردند و روز ۱۰ این ماه با حضور در منا و رمی جمرات حاجی شدن خود را جشن گرفتند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا