استان ها

منصور کیشی زاده

منصور کیشی زاده



  • استان: فارس
  • حوزه انتخابیه: شیراز و ورزقان
  • شعار انتخاباتی: تحول و تغییر با تفکرو تدبیر

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

منصورکیشی زاده یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

– کارشناس رسمی دادگستری، معاون سابق سازمان نظام مهندسی فارس

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

عدم توجه به مشکلات بازار پول و سرمایه

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

تصویب و اصلاح قوانین با عنایت به مطالبات رهبری و سیاست‌های ابلاطغی معظم له

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

تجمل گرایی در شرایط فعلی بزرگترین لطمه به ریشه‌های نظام است لذا حضور در میان احاد مردم از اوجب واجبات است

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

دقیقاً مهمترین مشکل کنونی کشور عدم هماهنگی بین قوا و دستگاه‌ها است. آنگاه که همدلی و همزبانی محقق شود نقطه اوج تجلی به وقوع خواهد پیوست

*مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

این مهم هم تکلیف است، هم فریضه و هم وظیفه!! غفلت از مردم عقوبتی جبران ناپذیر دارد.

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

انگاه که برای رضای خدا در این راه گام نهاد با استعانت از درگاهش عالمانه و عاقلانه به دور از حواشی به وظایف و تکالیف خود بپردازد.

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

انچنان که از سوال پیداست، وظایف و تکالیف نماینده در قانون به تفضیل شرح داده شده است اما امروز بسیاری از دوستان به جای مشارکت در تصمیمات کلان دچار اسیب بخش زدگی شده‌اند بنابراین شایسته ان است که موضوعات و مسائل ملی بر کلیه امور ارجحیت دارد.

  • سوالات استانی:

* فارس از جمله استان‌های دارای تنش آبی است. کمبود آب شرب در شیراز، خالی شدن روستاها به دلیل خشکسالی و… از جمله پیامدهای این تنش هستند. برای حل این
معضل چه برنامه‌ای دارید؟

ظرفیت‌های فعلی منابع اب، صرفاً باید به مصرف شرب اختصاص یابد. همچنین با استفاده از طرح‌های آبخیز داری، آبخوان و دیگر روش‌های نوین و اصلاح ارقام باغی و زراعی که نیاز به آب کمتری دارند در دستور کار قرار گیرند. همچنین در خط انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی اختصاص آب به شهر شیراز پیگیری شود و در اجرای این طرح پیگیری‌های لازم جهت تسریع این مهم صورت پذیرد. علاوه بر این می‌بایست شبکه لوله کشی آب از سد درودزن به شیراز تقویت گردد

* کوه خواری و جاده سازی در منابع طبیعی از جمله معضلات استان فارس است. کوه «سرک» در منطقه کازرون از جمله این کوه خواری‌ها و تغییر کاربری‌ها است ب رای حفظ منابع طبیعی استان فارس چه رویکرد و سیاستی را دنبال خواهید کرد؟

می‌بایست پیگیری صدور سند برای تمام زمین‌های منابع طبیعی از جمله کوه‌ها و… در اولویت قرار گیرد علاوه بر ان پایش زمین‌ها با استفاده امکانات جدید مورد توجه قرار گیرد

* فارس از جمله کانون‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود. برای حفظ ابنیه تاریخی فارس و توسعه گردشگری در این استان چه برنامه‌ای دارید؟

در مرحله اول می‌بایست از ظرفیت سومین حرم اهل بیت استفاده شود و در مرحله بعدی با تهیه بانک اطلاعاتی کلیه ابنیه تاریخی را شناسایی و ثبت کرد و در جهت توسعه گردشگری با تسهیل و جذاب کردن سفر به شیراز توسط آژانس‌های مسافرتی داخلی و خارجی زمینه ورود گردشگر به شیراز را فراهم نمود همچنین ایجاد جاذبه‌های جدید کمک شایانی به این موضوع می‌نماید.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا