منتخب سردبیرورزشی

ماجرای مهرداد جمالی که مقام قهرمان پاورلیفتینگ جهان را نصیب خود کرد

ماجرای مهرداد جمالی که مقام قهرمان پاورلیفتینگ جهان را نصیب  خود کرد

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ مهرداد جمالی، قهرمان جهانی پاورلیفتینگ گفت: پاورلیفتینگ با وزنه‌برداری تفاوت بسیاری ندارد و تنها جای سه حرکت، نه حرکت دارد. اسکات‌هایی که در پاورلیفتینگ انجام می‌شود با نمونه‌هایی که در باشگاه‌ها انجام می‌شود بسیار تفاوت دارد.

جمالی ادامه داد: مادر هر ورزشی اکنون بدن‌سازی است و ما نیز برای بهتر شدن در رشته ورزشی خود تمرکز بسیاری بر بدن‌سازی داریم. ورزش پاورلیفتینگ سرعتی است و ما باید بتوانیم طی مدت زمان درست در بهترین حالت ممکن حرکت را اجرا کنیم.

وی افزود: این رشته بسیار دشوار است و سختی‌های خاصی دارد؛ برای مثال من به دلیل فشار عصبی که به برای مسابقات داشتم جسم سختی را با پا ضربه زدم و پایم شکست اما مجبور بودم برای ادامه ورزش حرفه‌ای با همان حالت کار خود را ادامه دهم.

او اظهار داشت: رشته‌هایی وزنه‌برداری، پاورلیفتینگ و قوی‌ترین‌ها بسیار دشوار است و فشار عصبی بسیاری را به وجود می‌آورد. بانوان ایران نیز چندسالی است در رشته پاورلیفتینگ حضور پیدا کردند اما وزنه‌هایی که برای بانوان هست از وزن پایین‌تری برخوردار است.

قهرمان جهان گفت: حرکات پاورلیفتینگ شامل اسکات، پرس سینه، لیفت و موارد مشابه می‌شود. این حرکات با آنچه در باشگاه‌ها وجود دارد بسیار متفاوت هستند و دقت بیشتری در انجام آن‌ها نیاز است.

جمالی اظهار کرد: علت حضور در این ورزش علاقه من از کودکی به ورزش‌های قدرتی و انفرادی بود. از طرفی پدرم نیز مشوق من بود تا این ورزش را شروع کنم. من در ۱۸ سالگی وارد این رشته شدم و در ۲۲ سالگی موفق به کسب مقام قهرمانی شدم.

او ادامه داد: هزینه تغذیه من در یک ماه بیش از ۱۸ میلیون تومان است و برای سالم نگه‌ داشتن بدنم نیاز دارم به میزان خوبی غذای سالم بخورم. به طور کلی برای انجام ورزش‌های حرفه‌ای نیاز است تا افراد همواره به سلامت خود توجه کنند و مراقب باشند.

وی افزود: من قهرمانی را پیش از شروع جنگ روسیه و اوکراین در روسیه کسب کردم. در مسابقات وزنه‌ها بر اساس رقابت‌هایی که وجود دارند انتخاب می‌شوند. پاورلیفتینگ تا مدتی پیش زیر نظر وزنه‌برداری بود اما اکنون تحت نظر فدراسیون بدنسازی است.

قهرمان جهان گفت: هدف من در ورزش گرفتن مقام قهرمانی جهان بود و اکنون به آن رسیده‌ام؛ اکنون دیگر هدف‌هایم در حوزه‌های متفاوت وجود دارند . من به مدت دو سال به شدت ورزش کردم و انگیزه آن تنها علاقه خودم و پدرم به کسب مقام قهرمانی جهان بود. ورزش حرفه‌ای هزینه‌های بسیار بالایی دارد و نیاز به تلاش مستمر دارد . من در زندگی حاضرم برای ورزش هرکاری بکنم و همواره برای آن بجنگم چرا که ورزش حرفه‌ای نقطه مهمی از زندگی من به حساب می‌آید

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا