اجتماعی

نتایج مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های نیروهای مسلح اعلام شد

نتایج مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های نیروهای مسلح اعلام شد



به گزارش خبرگزاری مهر، سرتیپ دوم پاسدار محمد بهرامی در روز پایانی چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده‌های کارکنان نیروهای مسلح و همچنین چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که در ۶ طیف جداگانه به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و در دانشگاه افسری تربیت پلیس امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد به اعلام نتایج نهایی این دوره از مسابقات پرداخت.

این مقام مسئول در ادامه گفت: به زعم داوران و کارشناسان قرآنی، انتظامی کشور پیشرفت چشمگیری در این دوره از مسابقات از خود نشان داد و با درخشش متسابقین خود به مقام دومی رسید.

سردار بهرامی با نگاهی به نتایج تاریخچه برگزاری این مسابقات اعلام کرد: تا کنون چهار دوره این مسابقات برگزار شده است که همانند سه دوره قبل در این دوره از مسابقات نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران مقام نخست را به خود اختصاص داد و انتظامی کشور که در دوره‌های گذشته چهارم بود با درخشش متسابقین خود به مقام دومی رسید و سپاه پاسداران نیز مقام سومی را از آن خود کرد و وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح به ترتیب چهارم و پنجم شده‌اند.

وی در ادامه افزود: در این دوره از مسابقات بیش از ۸۰۰ نفر از نخبگان و ممتازین قرآنی نیروهای مسلح در بخش خانواده‌ها و خواهران شاغل حضور داشته‌اند و مسابقات در ۱۱ رشته حفظ کل، حفظ ۲۰ جز، ۱۵ جز، ۱۰ جز، ۵ جز ۳ جز همچنین قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، و درک مفاهیم سطح ۱ و ۲ برگزار گردید.

این مقام برگزار کننده با تاکید به اینکه منتخبین حاضر در این دوره از مسابقات، برگزیده بیش از ۱۵۰ هزار نخبه قرآنی شرکت کننده در مراحل مقدماتی و نیمه نهایی نیروهای مسلح بودند گفت: سطح کیفی مسابقات هم از رشد بسیار خوبی برخوردار بود و قاریان و حافظان ممتازی در این مسابقات حضور داشته‌اند.

وی همچنین در خصوص داوری مسابقات گفت: بیش از ۳۰ نفر از داوران و اساتید بین‌المللی قرآن کریم کشورمان این دوره از مسابقات را داوری کردند.

این مقام انتظامی در خصوص فراوانی شرکت کنندگان این دوره از مسابقات گفت: بیش از ۷۰ درصد از شرکت کنندگان را جوانان و نوجوانان فرزندان کارکنان (دختر و پسر) تشکیل داده‌اند و بیش از ۷۰ درصد از کل شرکت کنندگان نیز بانوان و دختران بوده‌اند.

سردار بهرامی با اعلام اینکه تعداد شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات افزایشی بوده است اظهار داشت: در مجموع این دوره مسابقات نسبت به دوره قبل ۲۰ درصد افزایش شرکت کننده داشته است به گونه‌ای که در دوره قبل ۶۲۰ نفر و در این دوره ۸۰۰ نفر شرکت کرده‌اند.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی در خاتمه در خصوص دلایل ارتقا سطح مسابقات و نتایج درخشان انتظامی کشور گفت: این مهم نشان دهنده اهتمام مسئولان آموزش قرآن کریم در نیروهای مسلح است، و این موفقیت در انتظامی کشور نیز حاصل اجرای رهنمودهای ریاست سازمان عقیدتی سیاسی و تأکیدات مستمر و نظارت مستقیم وی بر روند اجرای آموزش‌های لازم و تخصصی، برگزاری دوره‌های توانمند سازی برای قاریان و حافظان، داشتن برنامه مدون و شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا