استان ها

نجات کوهنورد مصدوم در ارتفاعات طزرجان/افزایش حوادث کوهستانی یزد



محسن حرازی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ظهر امروز طی تماس مردمی با مرکز eoc سامانه ۱۱۲ هلال احمر مبنی بر مصدوم شدن یک کوهنورد ۴۵ ساله در ارتفاعات برفخانه طزرجان (دره پونه)، بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر شهرستان تفت و تیم واکنش سریع استان و تیم پشتیبان با سه دستگاه خودرو کمک دار، تجهیزات و ست کامل کوهستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این کوهنورد از ناحیه سر دچار آسیب شده بود، گفت: سرانجام پس از رسیدن تیم امدادی به کوهنورد حادثه دیده، نجاتگران و دیگر کوهنوردان همراه با استفاده از بسکت و تثبیت فیزیکی و و بانداژ سر مصدوم و اقدامات اولیه درمانی، وی را از انتهای دره پونه برفخانه طزرجان و عبور از مسیرهای سخت و دشوار به پایین کوه آورده و بوسیله آمبولانس اورژانس به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال دادند.

حرازی‌زاده ضمن قدردانی از امدادگران و نجاتگران هلال احمر عنوان کرد: از شهروندان انتظار داریم نکات ایمنی را با توجه به وضعیت منطقه و حوادث متعددی که در کوهستان اتفاق افتاده رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بر پرهیز کوهنوردان از کوهنوردی انفرادی تاکید کرد و افزود: به هیچ وجه کوهنوردان به تنهایی و بدون تجهیزات به کوه نروند و حتماً قبل از کوهنوردی به افراد نزدیک و آشنایان خود در این باره اطلاع بدهند.

وی گفت: افراد حتماً قبل از کوهنوردی در مورد کوه و تجهیزات و کمک‌های اولیه آگاهی لازم را کسب کنند و سپس نسبت به تصمیم خود اقدام کنند.

حرازی زاده درباره دلیل حوادث کوهستانی بیان کرد: حوادثی که معمولاً در کوه‌ها و کوهستان‌ها اتفاق می‌افتد به خاطر این است که افراد نمی‌توانند توانمندی‌شان را با شرایط منطقه بسنجند.

وی، سرسبزی کوه‌ها بر اثر افزایش بارش‌ها را عاملی دانست که موجب شده مردم برای تفریح و همچنین جمع‌آوری گیاهان دارویی تردد زیادی به کوه‌های مناطق مختلف استان داشته باشند و این امر سبب افزایش حوادث کوهستانی در یزد شده است.

حرازی‌زاده یادآور شد: با توجه به شرایط منطقه کوهستانی یزد و شهرستان‌های استان و حوادث متعددی که برای کوهنوردان در این روزها رخ می‌دهد، ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم، ضمن اینکه شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره ندای امداد ۱۱۲ ارتباط برقرار کنند تا در صورت لزوم، نیروهای امدادی در حداقل زمان به محل اعزام شوند و اقدامات لازم برای نجات مصدومان را انجام دهند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا