ورزشی

نخستین کاپیتانی سید در قهرمانی مردان آسیا / رونمایی از چهاردهمین

نخستین کاپیتانی سید در قهرمانی مردان آسیا / رونمایی از چهاردهمین



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ مقتدرانه هنگ‌کنگ را شکست داد و صعودش به مرحله دوم قطعی شد.

در این مسابقه که ۱۳۵ مین نبرد والیبال ایران در قهرمانی مردان آسیا بود، سید محمد موسوی به عنوان کاپیتان در تیم ملی والیبال ایران ایفای نقش کرد که نخستین کاپیتانی سید در این مسابقات محسوب می‌شود.

پیش از این و در مجموع ۱۳۴ بازی تیم ملی والیبال ایران در ۱۹ دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا، ۱۳ بازیکن به عنوان کاپیتان حضور داشتند که اصغر نائینی در ۲۲ مسابقه این وظیفه را برعهده داشته است و رکورددار است.

پیمان اکبری با کاپیتانی در ۲۱ دیدار، علیرضا نادی در ۱۶ مسابقه و سعید معروف با کاپیتانی در ۱۵ جدال ایران در رتبه‌های بعدی این داده آماری قرار دارند.

حمزه زرینی و رامین تقی زاده با هشت دیدار، جهانگیز تراب‌پور، محمدرضا دامغانی و میلاد عبادی‌پور با هفت مسابقه، امیر حیدری، محمد عمده غیاثی و حسین معدنی با شش بازی، ساسان خداپرست با پنج مسابقه دیگر کاپیتان‌های تیم ایران در این رقابت‌ها هستند.

گفتنی است موسوی در دیدار با هنگ‌گنگ برای چهل‌ویکمین بار در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا به میدان رفت و همچنان در رتبه سوم بیشترین بازی ملی ایران در این مسابقات قرار دارد. حمزه زرینی و علیرضا نادی با ۴۵ و ۴۳ بازی ملی رتبه‌های اول و دوم را در اختیار دارند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا