اجتماعیاخبار سربازی و نظام وظیفه

نقش ممتاز سربازان در فراجا



جانشین فرمانده کل انتظامی کشور درباره نقش سربازان در خدمت به مردم و ایفای نقش در جامعه گفت: افتخار ما این است که سربازان بتوانند پس از گذران خدمت سربازی نقش مهم و موثر خود را در جامعه ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری همسونیوز به نقل از ایسنا، سردار قاسم رضایی در اولین جشنواره سرباز ماهر، کارآمدی و اشتغال که صبح امروز در ستاد مرکزی فراجا برگزار شد، اظهارکرد: کلمه سرباز دنیای ارزش‌ها را در ذهن ایجاد می‌کند. سرباز ولایت، سرباز کشور و سرباز بقیه الله الاعظم همه و همه سرباز ولایت هستیم. افتخار نیروهای مسلح پذیرایی دو ساله از سربازان است‌. در کنار این افتخار، افتخار دیگر ما مهارت آموزی به سربازان است، طرحی که در خارج از کشور یا قبل از انقلاب هم سابقه نداشته است. با اجرای این طرح در واقع سربازان با برگشت به جامعه نشاط مهارت‌ آموزی را منتقل می‌کنند.

وی نقش و جایگاه سربازان در فراجا را ممتازتر از دیگر سازمان‌ها برشمرد و گفت: تفاوت فراجا با سایر سازمان‌ها سهیم بودن سربازان در ماموریت‌هاست. امروز سربازان فراجا در جایگاهی قرار دارند که خود به‌خود مهارت آموزی دارند و بیشتر از همه مهارت زندگی یاد می‌گیرند. این سربازان در جاده‌ها، مرزها، کلانتری‌ها و … حضور داشته و همه این‌ها فرصتی برای یادگیری مهارت رفتار با مردم است. 

جانشین فرمانده فراجا با بیان اینکه امروز سربازان امانتداران انقلاب هستند که وارد عرصه خدمت می‌شوند. ادامه داد:‌ ما به همرزمان جوان خود می‌بالیم و در کنار آنها حتی با ۶۰ سال سن احساس جوانی می‌کنیم. در فراجا سربازان در ۵۴ باب کلاس مهارت آموزی و ۲۸ کارگاه مختلف، مهارتی را یاد می‌گیرند.

رضایی با اشاره به وضعیت سربازان پس از پایان دوره خدمت سربازی نیز اظهارکرد: بیش از ۶۰ درصد سربازان مهارت آموخته در فراجا وارد بازار کار می‌شوند.

بیشتر بخوانید:‌

مهارت آموزی به یک میلیون سرباز در ۴ سال گذشته

باید سربازان را بر اساس علاقه و استعدادشان هدایت کنیم

«مهارت آموزی» به قانون سربازی اضافه می‌شود؟

وی درباره اقدامات انجام شده برای مهارت آموزی سربازان نیز اضافه کرد: ۲۸ کارگاه در سطح استان‌ها و ۲۱۷۴ کارگاه واقعی آموزش ایجاد شده است. همچنین ۱۹۷۲ نفر استادکار برای این منظور تربیت شده‌اند.

رضایی تاکید کرد: مهارت آموزی سربازان موضوعی است که مقام معظم رهبری به درستی آن را هدفگذاری کرده‌اند و برای ما به عنوان یک تکلیف جاری است. من از سپاه پاسداران اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع برای همکاری در تحقق این هدف تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

پایان/ همسونیوز

منبع:ایسنا

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا