استان ها

نماز گره‌گشای تمام مسائل اجتماعی و فرهنگی است

نماز گره‌گشای تمام مسائل اجتماعی و فرهنگی است



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی کریمیان، کارشناس ستاد اقامه نماز استان قم در نهمین پیش اجلاسیه سراسری نماز شهرستان بهاباد با اشاره به جایگاه نماز در دین مبین اسلام اظهار داشت: انسان هرچه نیکی بخواهد می تواند از نماز به دست آورد و هر چه توجه انسان به این فریضه دینی بیشتر باشد، جایگاه برتر و والاتری نزد خداوند متعال خواهد داشت.

وی بیان کرد: اقامه نماز، تمامی علوم تربیتی همچون مردمی بودن، منظم بودن، مؤدب بودن و دیگر علوم تربیتی را به ما می آموزد و این امر ما را بر تلاش در راستای کسب شناخت جامع از این فریضه الهی ملزم می‌کند.

کارشناس ستاد اقامه نماز قم افزود: نماز یک موضوع همگانی است، یعنی باید یک تلاش و جهاد همگانی در این زمینه وجود داشته باشد، نماز یک رحمت الهی است که خداوند به‌تمامی ما تکلیف کرد و به‌عنوان یک بازوی قدرتمند که می‌تواند در تمام زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به ما کمک کند.

کریمیان با بیان اینکه از مهمترین عبادات در اسلام نماز است؛ تا جایی که در لسان روایات از آن با عنوان عمود و ستون نگه دارنده دین خدا یاد شده است، ادامه داد: دانش آموزان باید به فریضه نماز اهمیت مضاعف دهند و تقویت روحیه معنویت و اعتقادی در خود را جدی بگیرند.

کارشناس ستاد اقامه نماز استان قم با تاکید بر اینکه مهمترین پیام حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایشان برای همه انسانهای آزاده دنیا اهمیت دادن به نماز اول وقت بود، گفت: امام حسین (ع) در آن واقعه عظیم به نماز اهیت دادند و این الگو باید برای همه دانش آموزان درسی باشد که به نماز اهمیت مضاعف دهند.

مدیر آموزش و پرورش بهاباد نیز در این مراسم بر اهمیت نماز در مدارس تاکید کرد و گفت: دانش آموزان باید در مدارس به نماز اول وقت اهمیت ویژه دهند.

علیرضا قطب الدینی با بیان اینکه تمام مدارس بهاباد امام جماعت دارند و نماز جماعت در آنها اقامه می شود، افزود: نماز جماعت در تمام مدارس شهرستان بهاباد در اول وقت اقامه می شود.

گفتنی است؛ نهمین پیش اجلاس نماز با حضور فرماندار بهاباد و معاون وی، امام جمعه و مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان و دانش آموزان مدارس بهاباد در مسجد انقلاب این شهرستان برگزار شد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا