یادداشت

نوسازی اتوبوس های فرسوده اسلامشهر در دستور کار سازمان حمل و نقل بار و مسافر


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی همسو نیوز،ابراهیم ابراهیم رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اسلامشهر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص نارضایتی برخی شهروندان اسلامشهری مبنی بر فرسودگی بعضی از اتوبوس ها گفت: در راستای تأکیدات شهردار اسلامشهر در خصوص بهسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و جلب رضایت شهروندان اسلامشهری، در دوره مدیریت جدید در مجموعه شهرداری اسلامشهر، از سال ۹۷ تاکنون رانندگان بخش خصوصی با سازمان همکاری کردند و تا به این لحظه موفق شده‌ایم که در مجموع تعداد ۶۳ دستگاه اتوبوس از لحاظ ظاهری که برخی از این اتوبوس ها در سطح شهر نیز مشهود است پس از تعمیرات اساسی و رفع نقص فنی نوسازی شده و در خطوط این سازمان مجدد بکارگیری شوند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اسلامشهر اظهار داشت: از مجموع ۶۳ دستگاه اتوبوس نوسازی شده  تعداد ۵۱دستگاه وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی شده است و تعداد ۱۲ دستگاه باقی مانده در ایام الله دهه مبارک فجر به ناوگان حمل و نقل عمومی اسلامشهر افزوده خواهد شد.

وی افزود: بازسازی هر دستگاه اتوبوس حدود ۲۵۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد و در صورت تأیید شهردار اسلامشهر و اعضای شورای اسلامی و تأمین اعتبارات لازم جهت نوسازی، تا زمان خرید و افزوده شدن اتوبوس‌های جدید، بازسازی و بهسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی موجود در دستور کار قرار دارد .

وی در ادامه با اشاره به اینکه قرار دادی برای تأمین ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید در اسلامشهر وجود داشت تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که به وجود آمد و عدم اجرای تعهدات شرکت خودروساز نسبت به مفاد قرار داد فی ما بین این شرکت و شهرداری اسلامشهر قیمت اتوبوس‌ها به دلیل تحریم های ظالمانه و افزایش قیمت ارز، افزایش یافت و شرکت خودرو ساز تنها ۲۵ دستگاه اتوبوس جدید را به شهرداری تحویل داده است و شهرداری نتوانست ۲۵ دستگاه اتوبوس باقی مانده را تأمین کند.

وی اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند ماه سال ۹۸ ناوگان حمل و نقل عمومی شهری تحت تاثیر قرار گرفت و اکنون هم با ظرفیت محدود مسافر جابه جا می کند،در حالیکه هزینه ها نسبت به گذشته چند برابر افزایش یافته درآمدها به کمتر از نصف کاهش یافته است.

ابراهیم گفت:از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون با رعایت شیوه نامه ها و ابلاغیات ستاد مقابله با کرونا به صورت مستمر و منظم تمامی خوروهای ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس ها توسط کیپ های این سازمان ضدعفونی می شوند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اسلامشهر افزود: از شهروندان تقاضا می کنیم  ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی هنگام استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند.

انتهای پیام/

حسین رشیدی

پایان/ همسونیوز

نمایش بیشتر
کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا