اقتصادی

هدف‌گذاری افزایش تبادلات تجاری ایران و ارمنستان/ تولید مشترک دارو

هدف‌گذاری افزایش تبادلات تجاری ایران و ارمنستان/ تولید مشترک دارو



به گزارش خبرگزاری مهر، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نارک مکرتچیان وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان با تأکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی ارمنستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه تغییر ژئوپولتیک در منطقه مخالف است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های اقتصادی افزود: برای اعزام نیروی کار، تأسیس مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای، اشتراک‌گذاری تجربیات در حوزه معلولان و آسیب‌دیدگان جنگی آمادگی لازم وجود دارد.

وی گفت: اعزام مربی به ارمنستان برای آموزش و مهارت‌آموزی نیز بستر گسترش همکاری‌های دوجانبه را فراهم می‌کند. در موضوع اشتغال و توانمندسازی نیز ایران آمادگی دارد کمک‌های مشورتی لازم را ارائه دهد.

وی با تشریح توانمندی‌های اقتصادی زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ظرفیت‌های بالایی برای توسعه تجارت و بازرگانی با جمهوری ارمنستان وجود دارد.

مرتضوی به هدف‌گذاری صادرات محصولات استراتژیک در حوزه‌های پتروشیمی، دارویی و ماشین‌آلات صنعتی اشاره کرد و افزود: تقویت نمایشگاه دائمی جمهوری اسلامی ایران و برگزاری نمایشگاه‌های فصلی می‌تواند مسیر توسعه تبادلات تجاری و همکاری فعالان بخش خصوصی دو کشور را تسهیل کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تولید محصولات مشترک نیز می‌تواند نقش‌آفرینی مثبتی در این همکاری‌ها داشته باشد.

تولید محصول مشترک دارویی

در ادامه نارک مکرتچیان، وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان گفت: مسیرهای گسترده‌ای برای توسعه همکاری‌های دوجانبه وجود دارد و این می‌تواند به رشد تبادلات تجاری دو کشور منجر شود.

وزیر کار ارمنستان با بیان این‌که تمام پیگیری‌های لازم برای توسعه همکاری‌های میان ایران و ارمنستان را انجام خواهیم داد، گفت: در بازدیدهای انجام شده هیأت ارمنستانی برای تولید محصول مشترک دارویی به توافق رسیدیم.

گفتنی‌است، نارک مکرتچیان با هدف توسعه همکاری‌های مشترک با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته وارد تهران شد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا