اقتصادی

هشدار زرد سازمان هواشناسی برای ۲ سامانه جوی

هشدار زرد سازمان هواشناسی برای ۲ سامانه جوی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور، سامانه بارشی موجب بارش باران، در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف، وزش باد شدید موقت، در نواحی کوهستانی کولاک برف، کاهش نسبی دما و در مناطق گرمسیر رعدوبرق خواهد شد.

این سامانه روز دوشنبه آذربایجان شرقی، شمال و نوار غربی آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، غرب مازندران و گیلان و روز سه‌شنبه کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، همدان، مرکزی، البرز، قزوین، تهران، شمال شرق خوزستان، لرستان و غرب اصفهان را در بر می‌گیرد. روز چهارشنبه آذربایجان شرقی، کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، زنجان، همدان، قزوین، البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، لرستان، شمال استان‌های فارس، سمنان و خراسان رضوی درگیر این سامانه بارشی خواهند شد.

احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، احتمال مسدود شدن راه‌های ارتباطی روستایی در نواحی کوهستانی و مناطقی با اقلیم سرد، احتمال بهمن، احتمال آب‌گرفتگی معابر، کاهش نسبی دما و احتمال افت فشار گاز و قطعی برق در این شرایط جوی پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی نسبت به آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و مناطق سردسیر، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، عدم قرارگیری در بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی توصیه کرده است.

سامانه دوم افزایش گرادیان فشار سطح زمین اعلام شده که روز چهارشنبه موجب وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک می‌شود. استان‌های کرمان، فارس، اصفهان، شرق چهارمحال و بختیاری، یزد، مرکزی، همدان، قم، جنوب تهران و سمنان مناطقی است که تحت تأثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.

اثر مخاطره آن وزش باد نسبتاً شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت و آمدهای شهری و ناوگان حمل و نقل، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و احتمال آسیب به سازه‌های موقت، تیرهای برق و بنرها پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به اجتناب از حضور غیر ضروری در فضای باز به ویژه برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی، پرهیز ازفعالیت‌های کویر نوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال، استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی در مزارع، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های سالن‌های پرورشی و عایق بندی و محافظت از کندوها توصیه کرده است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا