اجتماعی

هشدار نارنجی افزایش دمای هوا در خوزستان صادر شد

هشدار نارنجی افزایش دمای هوا در خوزستان صادر شد



مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به افزایش دما در استان بیان کرد: از روز شنبه تا روز دوشنبه هفته آینده در جنوب، غرب و مرکز و بخش‌هایی از شمال استان این امر موجب گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی می‌شود.

محمد سبزه زاری توصیه کرد: صرفه جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضرور در حوالی ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب در نظر گرفته و در ساعات گرم روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب شود و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید از وسایلی مانند عینک آفتابی، کاله و… استفاده شود.

وی با اشاره به افزایش گرادیان فشار سطح زمین و وزش بادهای متوسط تا نسبتاً شدید از یکشنبه افزود: این شرایط احتمال کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آالینده‌های گرد و غبار، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال را به همراه دارد.

سبزه زاری توصیه کرد: احتیاط در تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و سست، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی در نظر گرفته شود.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا