استان ها

همایش پیاده روی «جامعه کار و تولید» در زاهدان برگزار شد



به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و روز اصناف، همایش پیاده روی با شعار «یاریگر هم باشیم و نه به اعتیاد» در شهرک صنعتی زاهدان برگزار شد.

معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، گفت: این همایش با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر، توسعه نشاط همگانی، فرهنگ سازی پیشگیری از مواد مخدر و نمایاندن نقش ورزش در سلامت جسم و روان قشر کارگری و کارفرمایی برگزار شده است.

سید مهدی حسینی افزود: ورزش، می‌تواند بیش‌ترین تأثیر را در مبارزه با مواد مخدر داشته باشد و توسعه ورزش همگانی یکی از نکات با اهمیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی و بالا رفتن سرانه ورزش و اشاعه فرهنگ سالم زیستن است که باید به آن توجه کرد.

معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان وبلوچستان ادامه داد: توانمندسازی در زمینهٔ اعتیاد، به کار بستن دانش مهارت‌های زندگی از جمله مهارت نه گفتن، شرکت در گروه‌ها و فعالیت‌های ورزشی و روی آوردن به تفریحات سالم از جمله مواردی است که در بسیاری از مواقع می‌تواند از افتادن جوانان در دام مهلک اعتیاد پیشگیری کند.

حسینی کاهش چشمگیر بیماری‌ها و آسیب‌های روحی-روانی و درنهایت تأثیر محسوس بر روند تولید را از فواید و دستاوردهای انجام فعالیت ورزشی در محیط کار بیان و افزود: با تقویت خانه‌های بهداشت کارگری و راه اندازی کانون‌های یاریگران زندگی در واحدهای تولیدی سعی داریم اقدامات پیشگیرانه و آگاهی بخشی را در جامعه کار و تولید استان گسترش دهیم.

معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در حال حاضر در استان، ۵۳ خانه بهداشت کارگری و ۳۳ ایستگاه بهگر در واحدهای تولیدی به کارگران در راستای وظایف و مسئولیت‌های محوله خدمات ارائه می‌ک نند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا