سیاسی

همه جهان اسلام وظیفه دارند از ملت غزه حمایت کنند

همه جهان اسلام وظیفه دارند از ملت غزه حمایت کنند



به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف در دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده است، ضمن خیر مقدم به رئیس دفتر حماس برای حضور در تهران، گفت: امروز غزه به یک نقطه امید و موفقیت رسیده که خارج از منطق جامعه جهانی بود و امروز در حالی بیست و پنجمین هفته و ۱۷۵ مین روز مقاومت مردم فلسطین را سپری می‌کنیم که در واقع شاهد مقاومت ایمان در مقابل کفر هستیم. مردم غزه با تکیه بر قرآن توانسته‌اند ایستادگی کنند که باید این پیروزی را به شما تبریک گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه عملیات طوفان الاقصی را نقطه عطفی در تاریخ سیاسی و مبارزاتی کشورهای اسلامی دانست و گفت: این عملیات، تحلیل‌ها و راهبردهای دشمنان و دوستان ما را به دو زمان قبل و بعد از خود تقسیم کرد از این رو مجدداً این پیروزی را به شما و تمام گروه‌های مقاومت فلسطین تبریک می‌گویم.

وی همچنین تصریح کرد: ما در جمهوری اسلامی همگی در میدان هستیم و پشتیبانی خود را در مسیر دفاع از فلسطین و در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی همواره در دستور کار داریم.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه به نظر می‌رسد برنده نهایی این نبرد طرفی است که قدرت مقاومت بیشتری داشته باشد، اظهار داشت: این جنگ با هجوم کمتر یا بیشتر، تعیین تکلیف نمی‌شود بلکه با تداوم مقاومت دنبال می‌شود و طرفی که مقاومت بیشتری داشته باشد، پیروز نهایی است.

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه از زمانی که طول مدت این جنگ از ۳ ماه گذشت، نوع راهبرد جنگی متفاوتی نسبت به اوایل آن گرفته است، بیان کرد: مقاومت باید در عرصه‌های مختلف تلاش کند و در این میان توجه به مردم غزه به طور ویژه برای تحمل این شرایط سخت باید صورت گیرد. همچنین همه دست‌اندرکاران جبهه مقاومت همگرا و هم‌افزا گام بردارند و حرکت کنند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه با همه وجود درک می‌کنیم که مردم غزه، کرانه باختری و همه رزمندگان جبهه مقاومت در شرایط بسیار سخت قرار دارند، یادآور شد: انصافاً مقاومت و ایثار در جبهه مقامت بر پایه‌هایی که تأکید شد و پیش می‌رود و اگر باور به سنت‌ها و وعده‌های الهی و باورهای قرآنی نبود، چنین مقاومتی از قوه یک انسان عادی خارج بود.

قالیباف همچنین با بیان اینکه ما با همه وجود و تجاربی که داریم، این موضوع را درک می‌کنیم و می‌دانیم که این مقاومت نه تنها کم نظیر بلکه بی‌نظیر در حوزه نظامی و مقاومت است، عنوان کرد: از سویی در حوزه نظامی جبهه مقاومت بعد از گذشت ۶ ماه جنگ هنوز توان نظامی داشته و می‌جنگد و باعث شده است رژیم صهیونیستی نتواند به اهداف خود برسد و از سوی دیگر نیز مردم غزه چنین شرایط سختی را تحمل کرده و فضای زندگی را احیا می‌کنند. آنها فشارها را تحمل کرده و با جبهه مقاومت همراهی می‌کنند که این اتفاق تکلیف ما را برای توجه به آنها سنگین‌تر کرده و ما را بیش از پیش مدیون خود می‌کند. همه جهان اسلام وظیفه دارند از ملت غزه حمایت کنند.

رئیس قوه مقننه در ادامه یادآور شد: موضوع فلسطین یکی از دغدغه‌های امروز رهبری است از این رو ما نیز در مجلس شورای اسلامی حامی شما بوده و از جبهه مقاومت پشتیبانی‌های لازم را به عمل می‌آوریم.

قالیباف با یادآوری این مطلب که سنت‌های الهی نیز چنانچه خداوند فرموده و وعده قطعی الهی بوده، پا برجا است، گفت: این جنگ، شبیه جنگ احزاب است که در قرآن آمده است و همانند جنگ احزاب همه دشمنان یکجا در برابر جبهه اسلام جمع شده‌اند.

وی افزود: در سوره احزاب نیز می‌بینیم که عده‌ای منافق، کافر و سست عنصر هستند و وقتی چشمشان به عظمت ظاهری و حجم دشمن می‌افتد، می‌ترسند و عرصه را خالی می‌کنند اما بخش دیگری که از مؤمنان بودند زمانی که چشمشان به احزاب دشمن افتاد گفتند به صداقت خداوند و رسول ایمان آورده‌اند و به جنگ با آنها می‌روند، آنها سختی کشیدند تا جایی که به تعبیر قرآن جان‌ها به لب رسید اما در نهایت به بزرگ‌ترین پیروزی به لطف خدا دست پیدا کردند لذا امروز باید نشان دهیم از مؤمنان هستیم که مطابق وعده الهی جبهه ایمان حتماً در این جنگ نیز پیروز خواهید شد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا