اجتماعی

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد



به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

برهمین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان در اطلاعیه‌ای که امروز جمعه ۱۹ خرداد منتشر کرده نسبت به تداوم ناپایداری‌های همرفتی از امروز تا یکشنبه ۲۱ خرداد هشدار داده است.

در این اطلاعیه آمده است که رگبار باران بهاری گاهی همراه با رعد و برق، بارش تگرگ، وقوع صاعقه و تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک در این مدت بویژه مناطق مرتفع و کوهستانی نواحی شمال و شرق استان از جمله کاشان، آران و بیدگل، نطنز، بادرود، میمه، اردستان، خور و بیابانک، نائین، انارک، چوپانان، مهاباد و خوانسار را در بر می‌گیرد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه نسبت به لغزندگی سطح جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روانآب، طغیان رودخانه‌های فصلی، کاهش دید در جاده‌ها، اختلال در راه‌های روستایی بواسطه رگبار باران و خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی هشدار داده و توصیه کرده است که هموطنان در سفرهای برون و درون شهری طی ۲ روز پیش رو احتیاط کرده و از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی اجتناب کنند.

این اطلاعیه افزوده است که تا روز یکشنبه بویژه در مناطق یاد شده، در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر احتیاط شود و هم‌وطنان در صورت سفر با خودرو تجهیزات لازم همراه داشته باشند.

در این اطلاعیه همچنین بر لزوم آماده باش دستگاه‌های اجرایی و امدادی و نیز پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و رودخانه‌ها و اتخاد تمهیداتی برای جلوگیری از خسارت به صنایع کشاورزی تاکید شده است.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا