استان ها

هواشناسی اصفهان هشدار نارنجی صادر کرد

هواشناسی اصفهان هشدار نارنجی صادر کرد



به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح نارنجی هواشناسی زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و سبب خسارت‌های احتمالی شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان دقایقی پیش با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به تشدید ناپایداری‌های جوی و وقوع توفان و گردوخاک و کاهش دید افقی از بعد از ظهر امروز چهارشنبه تا روز پنج شنبه ۱۳ مهر در مناطقی چون نائین، خوانسار، دهاقان، شهرضا، گلپایگان، اصفهان، مبارکه، ورزنه، بوئین میاندشت، چادگان، دولت آباد، شرق اصفهان، دهق، داران، فریدونشهر و مورچه خورت هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است که از بعد از ظهر امروز بر اثر وقوع توفان و گردوخاک احتمال اختلال و کاهش دید در جاده‌های شرق اصفهان بویژه محور اصفهان به یزد و سفرهای بین شهری وجود دارد. همچنین آسیب به سازه‌های شهری و صنایع کشاورزی و شکستن درختان فرسوده محتمل است.

در این اطلاعیه بر لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی، آمادگی اداره راهداری در مسیرهای توفان خیز و احتیاط در ترددهای بین شهری تاکید شده است.

افت ۴ تا ۱۰ درجه‌ای دما در استان اصفهان

در اطلاعیه امروز هواشناسی استان اصفهان همچنین نسبت به کاهش محسوس دما بین چهار تا هفت درجه سلسیوس از شامگاه پنجشنبه تا روز شنبه (۱۳ تا ۱۵ مهر) هشدار داده شده است.

بر اساس هشدار هواشناسی اصفهان کاهش محسوس دما بین پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس در طول روز نیز دور از انتظار نخواهد بود و از همین رو لازم است برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی بویژه در مناطق کوهستانی غرب استان از جمله بوئین میاندشت تدابیر پیشگیرانه صورت گیرد.

در این اطلاعیه بر لزوم کنترل حامل‌های انرژی و کنترل دمای گلخانه‌ها برای جلوگیری از سرمازدگی تاکید شده است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا