اخبار سربازی و نظام وظیفه

واریز ۵۰۰۰ میلیارد تومان از فروش غیبت سربازی به خزانه

به گزارش همسو نیوز سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز در حاشیه نشست معاونین وظیفه عمومی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معمولا در تمامی مجموعه‌های پلیس سالی دو نشست داریم؛ یک نشست که اوایل سال برگزار می‌شود برای تبیین برنامه‌ها است و نشست دوم در آخر سال جمع بندی و آسیب‌شناسی می‌کنیم.

وی افزود: نیروی انتظامی و سازمان وظیفه عمومی بیشترین درگاه ارتباطی با مردم است و بیش از ۲۰ درصد ارتباط حاکمیت با جامعه از طریق نیروی انتظامی انجام می‌شود.

سردار سلیمانی تصریح کرد: بیشترین خدمت از سوی نیروی انتظامی است و تمام تلاش ما بر آن است که آرامش عمومی را بر جامعه حکم‌فرما کنیم.

 وی ادامه داد: امنیت تنها ایستادگی در برابر دشمن نیست، امنیت اقتصادی، امنیت روانی، امنیت خانواده و … در حوزه وظایف نیروی انتظامی است.

 جانشین فرمانده ناجا بیان کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل های رفتارهایی که با مردم داریم خودمان را اصلاح می‌کنیم و سعی می‌کنیم بهتر عمل کنیم.

 وی ادامه داد: جرایم ناشی از غیبت سربازی امروزه در حوزه وظیفه عمومی خیلی اهمیت دارد. افرادی که امروزه بیش از ۸ سال از غیبتشان می‌گذرد و اگر حتی خودشان بخواهند که به خدمت بیایند، نمی‌توانند خدمت کنند.

 سردار سلیمانی گفت: هر سال بحث کردیم که امسال، سال آخر فروش خدمت سربازی است ولی هرسال ادامه پیدا کرد. البته من بارها گفتم ما (نیروی انتظامی) مخالف فروش هستیم.

 وی گفت: همانطور که روز گذشته در مجلس هم گفته شد مشمولان دارای غیبت تنها تا پایان سال جاری مهلت دارند تا ثبت نام کنند و حتما باید یک قسط را در امسال پرداخت کنند (پرداخت یک قسط از ۱۳ قسط در سال ۹۷).

جانشین فرمانده ناجا گفت: در این ۵ سال مبلغی حدود ۵ هزار میلیارد از فروش سال‌های غیبت سربازی وارد خزانه شده است.

 وی تصریح کرد: در سال ۹۴ چیزی حدود ۲ میلیون نفر مشمول بلاتکلیف داشتیم و امسال حدود یک میلیون نفر بلاتکلیف داریم که هم می‌توانند غایب محسوب شوند و هم وضعیت‌های دیگر داشته باشند.

وی با اشاره به کسر خدمتی که شامل ایثارگران می‌شود، گفت: در گذشته افرادی که ۶۰ ماه سابقه حضور در جبهه یا مناطق عملیاتی داشتند یک فرزندشان از خدمت معاف می‌شد، بعد از آن گفته شد ۳۰ ماه سابقه حضور در جبهه و یا مناطق عملیاتی این امکان را فراهم می کند.

وی گفت: در حال حاضر توافق شده است که به ازای هر ماه سابقه ایثارگری، حدود ۱۲ روز فرزندان این افراد بتوانند از کسرخدمت استفاده کنند.

سردار سلیمانی گفت: یکی از محرومیت‌های اجتماعی افرادی که غیبت می‌کردند(غیبت دفترچه) این بود که از این امتیازها نمی‌توانستند استفاده کنند ولی در آخرین فرصت افرادی که تا ۱۲ فرودین سال ۹۸ دفترچه را ارسال کنند می‌توانند از این امتیازها استفاده کنند (تنها اعضای خانواده ایثارگران).

منبع: خبرگزاری مهر
پایان/ همسونیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا